FANDOM

200px-Exploration 189

Кључ.

Механизам кључа, познатији и само као Кључ, део је сигурносног система у Картагини.

Врсте кључева Уреди

Кључ је, за време серије, претрпео разне промене.

Врста кључа Одлике
Друга и трећа сезона Кључ је био део сигурносног система до четврте сезоне. Кад год неко крочи у Картагину, цео сектор се конфигурише у јединствени лавиринт. Како би стигла у даље делове сектора, особа мора да заустави сигурносно одбројавање чији је извор управо кључ. Када се лавиринт отвори, особа има само два до четири минута да притисне кључ и заустави одбројавање. Ако се то не деси или не оду назад у арену на време, бивају заробљени у средишњој зони. Ово се само Аелити десило у епизоди „Истраживање“. Постоји и засебан кључ да се приступи срцу Лиока, иако он није извор одбројавања.
Четврта сезона Аелита и Џереми, како би олакшали ствари, рекреирали су целу Картагину без кључа и сигурносног одбројавања, што се види у епизоди „Вилијамов повратак“. Ипак, и даље постоји кључ за приступ срцу Лиока.
Реплика Картагине Као Сектор 5 пре уништења, и реплика Картагине (и сигурно многе остале реплике Картагине) поседује кључ негде у себи. Кључ није реконфигурисао лавиринт, већ је зауставио замку коју је испланирао Ксена на Скидбладниру. Ово се види само у епизоди „Одисеја у свемиру“ када је Улрик деактивирао кључ јер је био довољно брз.