FANDOM

Овај чланак је о епизоди Код Лиоко: Еволуције. Ако сте тражили епизоду анимиране серије, проверите чланак Замка.

Замка
Le piège title
Датум емитовања (Француска) 5. мај 2013. (Ајтјунс)
12. децембар 2013. (ТВ)
Оригинално име Le piège
Енглески назив Trap
Сезона 5 (Код Лиоко: Еволуција)
Епизода сезоне 19
Епизода серије 114
Списак епизода
Претходна епизода
Тврдоглавост
Следећа епизода
Шпијунажа

Замка је деветнаеста епизода Код Лиоко: Еволуције.

Кратак опис Уреди

Док дају Аелити неко време да тражи своју мајку, Лиоко ратници одлуче да ометају Ксенин напредак. Да би то урадио, Џереми има план: да ухвати спектар и да врати његове кодове. Операција се одвија без проблема и спектар се налази у скенеру. Али када Џереми добије његове кодове, спектар почиње да уништава скенере и дечак нема избора него да га виртуелизује у Лиоко. Али спектар се онда претвара у чудан облак честица које су разарајуће за Лиоко ратнике…

Тема Уреди

Аелита поново иде у Лиоко да прича са својим оцем (она мисли да то може да уради) у срцу Лиока. Она признаје своју одлучност да пронађе мајку. Када се врати на Земљу, Џереми предлаже да може да користи друштвену мрежу. Касније, на школском игралишту, Лиоко ратници разговарају о новој стратегији како би спречили спектри да дођу до њих. У сред разговора, Џереми изненада има идеју. Размишља о томе на тренутак и предлаже нови план својим пријатељима: Џереми жели да покуша да поново узме Ксенине кодове. Идеја је да ухвате спектар, да га убаце у скенер и да узму његове кодове.

План се формира: Јуми, која има највише кодова, делује као мамац на изолованом месту. Вилијам, који нема кодова, чекаће да је припази. Улрик и Од ће остати на Лиоку да деактивирају торањ спектра ако опасност постане превелика. Група одлучује да напусти Аелиту како би се усредоточила на мајку. Девојка са ружичастом косом узима Џеремијеву идеју и региструје се за сајт за друштвено умрежавање, где поставља захтев за помоћ за Антеу.

Сви су у позицији. Након дугог чекања, у парку се појави спектар који прогони Јуми. Џереми виртуелизује Улрика и Ода у пустињски сектор где се налази торањ. Неке крабе се суочавају са њима. Јуми води спектар у фабрику, док их Вилијам посматра. Користећи холограм са Јуминим изгледом, Џереми трикује спектра у лифту. Стигавши у собу са скенерима, права Јуми се виртуелизује пре него што је спектар може да додирне и стигне у пустињски сектор. Спектар улази у скенер и Џереми га затвара. Процес ради: Џереми успева да украде изворне кодове. Ксенино створење тада почиње да удара зидове скенера и озбиљно га оштећује. Одједном се распада, тако да сви су збуњени.

Тада се појављује велики проблем: остатак спектра је био виртуелизован на Лиоко. У облику облака зелених дигиталних честица, одмах напада Јуми. Будући да је имун на њене нападе, убацује јапанску девојку у виртуелну кому једним додиром. Онда иде на Ода и Улрика. Под Џеремијевим наређењима Од и Улрик хитно уништавају последње крабе… Нажалост, пре него што Улрик стигне до торња, спектрални облак га додирује и оставља га без свести. Онда одлази: не напада Ода јер нема изворне кодове. Виртуелно чудовиште се затим враћа у Јуми и носи је према дигиталном мору, како би је дефинитивно оставило виртуелизовану.

Спектар је оставио скенер превише оштећен, тако да Џереми не може да девиртуелизује своје пријатеље… Џереми каже Оду да оде до торња пустињског сектора: он је једини који још може да уђе у њега без кодова. Тамо ће Џереми активирати торањ и убризгати у Ода опет неке изворне кодове које је украо из спектра у скенеру. Од сада може да изађе и да покуша да деактивира торањ. Међутим, ако то уради, Од више није Лиоко ратник без кодова. Спектар тако постаје незаинтересован за Јуми и покушава да нападне Ода. Љубичасти аватар успева да избегне нападе захваљујући неким триковима на Оверборду. Улази у торањ и деактивира га, па уништава спектар.

Мисија је завршена са прилично позитивним резултатима. Од је повратио мали број кодова, Ксена је изгубио моћ и спектар је уништен. Лиоко ратници се ипак слажу око тога: хватање спектара је превише опасно. На свом крају, Аелита је добила бројне поруке подршке на друштвеној мрежи, људи спремни да јој помогну у потрази за њеном мајком. Нада се да ће јој ти људи помоћи да пронађе Антеу Хопер.

Занимљивости Уреди

  • Ова епизода има исти назив као и епизода „Замка“, која је претходила стотину епизода у оригиналној серији; четрнаеста епизода прве сезоне. Међутим, оригинални француски називи су мало другачији (први је био Piège, а други је био Le piège).
  • Ова епизода је оригинално била заказана за касније 2013. године, са издавањем другог дела Код Лиоко: Еволуције, али је објављен на Ајтјунсу 5. маја 2013. године, упркос прекиду. Уклоњена је дан после.
  • У овој епизоди по први пут спектар иде у Лиоко у петој сезони, а по други пут у целој серији (први пут је био у епизоди „Откровење“, где се појавио полиморфни клон који је прво узео Одов образац, а затим узео Улриков образац.
  • Од добија део Ксениних изворних кодова који му омогућују да поново деактивира торњеве.
  • Показује се да Лиоко ратници могу да се виртуелизују из сектора 5 у друге секторе без потребе транспортера
  • У овој епизоди спектар је по први пут ушао у активирани торањ.
  • Џереми је први пут активирао торањ у петој сезони. Потоци светлости се појављују у беличасто-плавој боји. То може да буде зато што је речено да је то успутни торањ, тако да боја може да буде из система кодирања боја торња.
  • Сабдиџиталси се по први пут појављују у петој сезони, на Аелитиној страници друштвене мреже. Они задржавају свој стари цртани изглед (сугеришући да имају цртане цртеже себе за публицитет), а нису нови прави глумци уживо.
  • Чињеница да је Аелита направила налог у друштвеној мрежи како би јој људи помогли да пронађе своју мајку, учинила би да ученик или наставник који је такође имао налог у тој друштвеној мрежи сазнаје да је Аелитина мајка нестала ако јој нађе објављивање тражећи помоћ.

Галерија Уреди

Епизоде Код Лиоко: Еволуције
Ксена 2.0КортексСпектроманијаГоспођица АјнштајнРивалствоСумњаУзврати ударацВирусКако преварити КсенуБуђење ратникаСастанакЗбрка у школиПетак тринаестиПродирањеБез кодоваЗбркаСигурна будућностТврдоглавостЗамкаШпијунажаКлоновиИзбаченаЏеремијева тугаВременска збркаПородицаПоследња мисија