FANDOM

Вирус
Virus title
Датум емитовања (Француска) 16. фебруар 2013.
Оригинално име Virus
Енглески назив Virus
Сезона 5 (Код Лиоко: Еволуција)
Епизода сезоне 8
Епизода серије 103
Списак епизода
Претходна епизода
Узврати ударац
Следећа епизода
Како преварити Ксену

Вирус је осма епизода Код Лиоко: Еволуције.

Кратак опис Уреди

Пошто губи наду док програмира вирус за Кортекс, Џереми одлучује да позове Лору Готјер, нови геније у школи, која је страствена у погледу квантне физике. То је успех, Лора дозвољава Џеремију да доврши вирус. Као што је једногласно одлучено раније, Лиоко ратници затим активирају повратак у прошлост како би избрисали све Лорине успомене о Лиоку. Затим отишу да тестирају свој вирус у Кортексу. Међутим, повратак у прошлост није функционисао, Лора има кратка сећања и на крају се сећа свега! Наши хероји се обавезују да је пусте у групу. Такође, ова авантура омогућава нашим херојима да открију да Кортекс није тачна реплика Лиока, чинећи вирус неоперабилним и потребним за ажурирање, па чак и нова створења појављују се у језгру Кортекса: Нинџе!

Тема Уреди

Лиоко ратници иду у офанзиву! Џереми тестира вирус са Аелитом. Док је паметан дечак на контролама на Земљи, Аелита то тестира лично у Лиоку. Она и Џереми развијају вирус који може да продре у срцу Кортекса и да га уништи, заједно са Ксениним приступом мрежи… и његовом способношћу да покреће нападе. Џереми и Аелита тестирају празну верзију вируса у Лиоку, који није способан да оштети. Суперкомпјутер који генерише Кортекс заснован је на моделу Лиока, па је логично да ако вирус ради у Лиоку, радиће у Кортексу. Нажалост, празна верзија вируса не успева: достиже срцу и уништи се.

Џереми губи наду. Даје предлог који сви не воле: да затраже помоћ Лоре, нове ученице у свом разреду која је већ доказала своје напредније знање у рачунарству. Џереми предлаже да је употреби да заврши вирус, а онда ће активирати повратак у прошлост да би избрисао њено сећање и да би се је отарасио. Али Лиоко ратници су невољни, јер овакво коришћење Лоре није толико морално. Али на крају прихватају Џеремијеву одлуку јер он каже да нема начина да заврши вирус сам.

Лиоко ратници иду да нађу Лору у библиотеци. Од јој краде таблету да би их пратила у фабрику, што она ради. Након што је ухваћена у фабрички лифт, она се спушта у Џеремијеву лабораторију, уплашена и импресионирана. Али она прихвата да им помогне са вирусом ако се слажу да јој касније објасне. Џереми избегава предмет и води Лору на терминал. Наставља да ради са узнемирујућом брзином. Након дана рада, вирус је спреман, тестиран у Лиоку и функционалан. Лора онда пита Џеремија да ли ће користити повратак у прошлост. Лиоко ратници су збуњени: Лора је схватила шта ће радити читањем линија кода на суперкомпјутеру који се односи на функцију. Након Аелитиног осмеха задовољства, Џереми активира програм док га Лора ледено погледа.

Враћајући се у то поподне, све се враћа у нормалу: Лора се не сећа ништа. Лиоко ратници одмах одлазе у фабрику да би се вратили у Кортекс и заразили вирусом. Само Вилијам остаје јер има туторство. Он се слаже да се касније сретне са њима. Нажалост, Лора почиње да се кратко сећа свега и лута око Кадик академије у потрази за одговорима. Док Лиоко ратници прелазе мрежу са Скидом према Кортексу, Лора пита Вилијама забрињавајуће питање. Након што она оде, Вилијам упозорава Џеремија. Аелита се девиртуелизује да помогне Џеремију да пронађе проблем са повратком у прошлост. Док се Лора приближи тајном пролазу у парку са Вилијамом на својим штиклама, Аелита открива тројанског коња. Убацила је неке линије кода у вирус како би променила повратак у прошлост. Након што је тестиран директно на срцу Лиока, програм је урадио Лори имуном на путовања у прошлост.

Од је на контролама Мегапода. Боље је навикнут на њега него Јуми, па прелази Кортекс без проблема. Када стигну испред куполе, Лиоко ратници су суочени са системом одбране Кортекса. Платформа се окреће и Од пада према дигиталном мору. Џереми мора да га девиртуелизује. Међутим, добијају нешто: Јуми и Улрик улазе у куполу. Истовремено, Лора улази у лабораторију са Вилијамом, који није могао да је заустави. Атмосфера је залеђена између ње и Аелите. Млада плавуша прича јасно: Лиоко ратници су желели да искористе њене вештине и једноставно се бранила.

Међутим, деси се прекид у позадини: Улрик и Јуми улазе у терминал, а Џереми шаље вирус. Заштитни зид блокира програм и оглашава се аларм. На фабричком терминалу Џереми открива непријатеље. У Кортексу, Улрик и Јуми не виде ништа осим чују сумњиве звуке. Појављују се нова створења: Нинџе! Ови виртуелни ентитети имају хуманоидну форму и зелене униформе које су способне да путују кроз чврсте предмете. Након што се загледа иза Јуми, један од њих девиртуелизује је. Улрик покушава да им се супротстави. Напади, али један Нинџа га уништава и девиртуелизује. Озбиљни падови.

У лабораторији, резултати су тешки за варење: вирус није радио. Са овом чињеницом и појавом Нинџа, Лора закључује да је суперкомпјутер који генерише Кортекс претрпео измене. Према томе, тестови у Лиоку не могу да потврде успех било ког вируса у Кортексу. У Џеремијевој соби, Лиоко ратници разговарају о Лори… Пошто плавуша сада зна све, не могу да је се отарасе. Зато су одлучили да јој кажу што је могуће мање и само да је укључи када је заиста потребна. Ова епизода се завршава када Лора улази у Џеремијеву собу са задовољним погледом на лице.

Занимљивости Уреди

  • Нинџе се по први пут појављују у срцу Кортекса.
  • Јуми први пут путује у срцу Кортекса.
  • Лора Готјер се показала прилично корисном за групу, па се придружила групи.
  • Срце Лиока више нема штитове или садржи холографску слику четири сектора.
  • Као и Вилијам пред њом, Лора (упркос повратку у прошлост који је активиран) памти делове свог сећања на помоћ Џеремију у лабораторији. Међутим, за разлику од Вилијама, то је зато што је програмирала нешто више у вирус да би променила програм повратка у прошлост и искључила се из њега.
  • Од је онај који вози Мегапод у Кортексу.
  • Занимљиво је запамтити да Лиоко ратници дају као њихов разлог да затраже од Лоре да им помогне, а затим да је терају да заборави све са повратком у прошлост: да циљеви оправдавају средства. Овај став је тешко одбијен у претходне четири сезоне, посебно са Улриком у епизоди „Улог је на столу“ и са Одом у епизоди „У срце“.

Галерија Уреди

Епизоде Код Лиоко: Еволуције
Ксена 2.0КортексСпектроманијаГоспођица АјнштајнРивалствоСумњаУзврати ударацВирусКако преварити КсенуБуђење ратникаСастанакЗбрка у школиПетак тринаестиПродирањеБез кодоваЗбркаСигурна будућностТврдоглавостЗамкаШпијунажаКлоновиИзбаченаЏеремијева тугаВременска збркаПородицаПоследња мисија