FANDOM

Kolos
Kolos1
Nazwa Kolos
Wysokość 15 m
Waga 8 t
Szybkość 3
Atak Pojedynczo
Broń Łapy, nogi
Obrażenia Dewirtualizacja

Kolos to niespodzianka twórców "Kod Lyoko" z 92 odcinka. Ogromny potwór stworzony jest z materiałów wulkanicznych, a przez całe jego ciało przepływają rzeki lawy. Jego twarz wygląda jak biała, gumowa maska z dwojgiem długich, zwisających wyrostkówni sześcioma długimi jakby zwęglonymi gałeziami wystającymi z głowy. Prawa ręka jest podobna do ludzkiej - lecz, tak jak Odd, ma tylko cztery palce -, prawa od łokcia przekształcona w miecz pokryty czerwonymi żyłkami, nogi stosunkowo bardzo krótkie. Posiada kilka oczu Xany: jedno na miejscu "twarzy", drugie na jednej z rąk (ręce-mieczu) oraz kilka mniejszych wokół tego drugiego. którymi widzi. We wszystkie trzeba uderzyć, by go zniszczyć (i tak się stało w 94 odcinku, bohaterem okazał się Ulrich). Kolos jest większy od wież w Lyoko, a atakuje łapami lub depcze nogami. Każde uderzenie równa się ze dewirtualizacją.Ma taką siłę, że jedno uderzenie ręką-mieczem od razu zniszczyło Skidbladnir. Kiedy umiera, nie znika, lecz traci całą lawę i pada na ziemię. Chociaż nie jest to jedyny potwór Xany posiadający więcej niż jedno oko (pozostałe to np. Bloki i Megaczołgi), to jednak tylko u niego trzeba trafić w więcej niż jedno, by go pokonać.

DeadKollosus