Код Лиоко Уики
Advertisement
Умиране от смях
Lyoko15
Дата на излъчване (Франция) 10 декември 2003 г.
Дата на излъчване (САЩ) 7 май 2004 г.
Оригинално име Crise de rire
Английско заглавие Laughing Fit
Сезон 1
Епизод в сезона 15
Епизод в сериала 15
Списък с епизоди
предишен
Капанът
следващ
Клаустрофобия

Умиране от смях е петнадесетият епизод от първия сезон и от сериала Код Лиоко.

Описание[]

На час при госпожа Херц, професорката се смее, докато Жереми казва: „Никога не съм я виждал толкова да се смее“, а Од казва „Аз не съм я виждал някога да се смее!“. Госпожа Херц после обяснява, че смехът идва от газ, който се нарича „Диазотен оксид“, по-често известен като „райски газ“, и казва им, че този газ понякога се използва в болниците, за да опусне пациентите. Нещо повече — газът може да бъде и животозастрашаващ, ако действието не му се неутрализира, заради което попива малко вода.

Междувременно, Юми показва знаци на интензивна нервност и емоционален стрес два дни. Момчетата не са в състояние да съзнаят какво се случва с нея и никой не може да я ободри, дори и Улрих. Улрих се опитва да я смири, а Юми отговаря: „Ако толкова ти се говори, говори сам със себе си!“ и си тръгва. Сиси слуша този разговор и казва на Улрих, че не са всичките девойки като Юми. Улрих ѝ отговаря: „Да, жалко“ и си тръгва. Сиси отива до Улрих и пита го да ли ще участва в публичната проба за училищното представление. Казва да ще, но не заради нея ами заради Од.

За да съзнае какво се случва с Юми, Улрих отива до нейната къща на следващата вечер, държейки роза. Тя му признава, че нейните родители са се скарали и бащата е отишъл за някое време да живее с колега. В Академия Кадик, Ксана обладава райския газ в сградата на природните науки и използва го, за да нападне Од, който свири на китара в аудиторията. Сиси, много люта, полива го с вода, без да знае за причината на маниакалния му смях. Когато Од говори на другите Воини на Лиоко за своето изживяване, мислят, че това е атака на Ксана.

Искайки да помогне на родителите на Юми да се върнат заедно, Улрих използва ролята в училищното представление Ромео и Жулиета като начин да го направи. Той нерадо се съгласява да играе ролята на Ромео и Юми решава да играе ролята на пазач, макар че мрази костюма. Казва, че е лъгала родителите си казвайки, че другият няма да дойде, така да се върнат заедно. Улрих и Юми остават в училището, докато Од отива в Лиоко, за да помогне на Аелита да деактивира кулата. Но газът, който Ксана е обладал, подхожда към Улрих и Юми, докато са на представлението. Од се виртуализира в Лиоко, но газът влиза в скенера му и сериозно го отслабва. Газът атакува и Жереми в лабораторията на фабриката и той е принуден да се измъкне в канализационната вода. Когато Од стигне в планинския сектор, вече се чувства слаб и след кратка битка с блокове намира Аелита в кула. Следвайки пулсациите на Ксана, Од все повече и повече се отслабва и когато намериха кулата, Аелита схваща, че единственият начин да го деактивира е да намери път през лабиринт.

В училището, газът напада Улрих и Юми. До тогава бащата и майката на Юми са се игнорирали помежду си, но се върнаха един към друг, когато видяха в какво състояние са Улрих и тяхната дъщеря. Сиси, спомняйки си изживяването си с Од, излива вода на Улрих, който казва, че се чувствал сякаш нещо го контролира. Той използва бутилка с вода, за да помогне на Юми, която и за в бъдеще се смее неконтролирано, спирайки проблема. Но, газът се връща и отново напада. Од и Аелита в Лиоко безнадежно се движат през лабиринта. Од обаче има психическо видение и дава на Аелита по кой път да иде. Тя успешно успява да намери кулата и деактивира я, спира газа и спасява Улрих, Юми и Жереми преди да са умрели заради смеха. След това се задейства връщане във времето.

След връщането в миналото, Юми заявява, че отново ще участва в представлението Ромео и Жулиета. Воините на Лиоко обаче ѝ напомнят, че това също е начин отново да обединят нейните родители. Жереми тогава съобщава, че има идея какъв е планът: този път Юми няма да играе ролята на пазача. По време на пробата, Юми шепне на Улрих неговия текст зад сцената, докато Херв този път играе ролята на пазача. Храстът, който покриваше Юми, се премахва, и всички започват да се смеят. Юмният изглед на сцената причинява смях на публиката, включително и на нейните родители. Юми се смее и завършва се епизодът.

Любопитни факти[]

Галерия[]

Advertisement