Код Лиоко Уики
Advertisement
Точно навреме
Lyoko13
Дата на излъчване (Франция) 26 ноември 2003 г.
Дата на излъчване (САЩ) 5 май 2004 г.
Оригинално име D’un cheveu
Английско заглавие Just in Time
Сезон 1
Епизод в сезона 13
Епизод в сериала 13
Списък с епизоди
предишен
Нападение на рояци
следващ
Капанът

Точно навреме е тринадесетият епизод от първия сезон и от сериала Код Лиоко.

Описание[]

В началото на епизода, виждаме Жереми как работи на лабораторния интерфейс във фабриката. Аелита е готова и затова той стартира програмата за материализация. На екрана се появява позитивно съобщение и той слиза в стаята със скенерите. Междувременно, Улрих и Юми тренират пенчак-силат, докато Од играе с Киви. На тях им е вече ясно по какво Жереми работи, а той скоро и идва с епруветка в ръка. В епруветката се намираше нещо тънко и необяснимо, което е, всъщност, кичур от косата на Аелита.

Във фабриката, Жереми дава дълго обяснение, което, между останалото, съдържа и информацията, че материализираният кичур от коса съдържа цялата генетична и дигитална структура на Аелита. Той също обяснява, че кичурът е само резултатът от тест, преди да може да материализира самата Аелита. Искайки на остатъка на групата да му покаже как с този тест Ксана се приближи към пропастта си, той отново стартира програмата. Но, по някоя причина програмата показва негативно съобщение, че процесът не работи. Не проучвайки случая веднага, всичките четирима си тръгват назад в Кадик.

По време на обяда, заради кичура от коса Улрих набляга, че Киви пуска доста косми по неговото легло. Когато чу това, Сиси мимоходом снобски намеква, че на никого няма да каже за Киви, освен ако Улрих бъде по-фин към нея. Тук Юми влиза в сцената и започва да я заплашва. Едва стискаше обаче чашата на подноса и я счупи, порязвайки си дланта. В лазарета, медицинската сестра Йоланда Перудин увива дланта на Юми и девойката набляга, че не е силно притиснала чашата. Улрих тогава казва, че знае какво го чака, ако подобно се случи и се усмихва. Прекъсва ги обаче обаждане на мобилния на Улрих, а Жереми е от другата страна, търсейки от тях да дойдат в стаята му.

Когато всички стигнаха в стаята на Жереми, той казва, че схваща защо програмата не проработи след неговия анализ, който е дал да се разбере, че е пълна с бъгове. Също казва, че при процеса на материализацията на косата, процесът е неправилно проведен и така повреди допълнителната програма, която осигурява връзката на Аелита с кулите. Това значи, че ако Аелита въведе кода „Лиоко“ в кула, ще бъде реформирана и трайно изтрита. Тя вярва, че Жереми може да поправи всичко и той се съгласява, заради което остатъкът на групата получава задачата да направят извинения за него. Улрих и Од отиват до стаята си, тъй като Киви лаеше, и недълго после прозорецът се счупва. Джим забелязва прозореца (но, за щастие, не и Киви).

Киви бива преместен в стаята на Жереми, докато Сиси отива през сградата; след лаенето, подът тръгва да се поврежда, докато сградата се тресе. Във фабриката, Ксана се пробуди и в Лиоко Аелита усеща пулсации. Джим и директорът Делмас схващат, че околностите на академията влиза в състояние на периодични земетресения, което значи, че Ксана използва ултразвуците, за да повреди фундаментите на училището. Директорът съобщава, че училището трябва да се евакуира, докато Од отива по Киви, а Юми и Улрих отиват във фабриката. След това, той намира Мили и Тамия, неосъзнаващи, че евакуацията е в течение. Докато отиват през коридора, сградата още веднъж се затресе и стълбището се унищожи и биват пленени, докато се опитват да отидат по друг път. Докато разговаря с Жереми, Од случайно изпуска мобилния си по време на земетресение и Жереми виртуализира Улрих в горския сектор.

Юми схваща, че с земетресенията Ксана атакува и града и че стават все по-учестяващи. В горския сектор, Улрих и Аелита отиват към активираната кула, докато ги следва група канкрелати. Те тръгват да нападат, когато тези двама се намериха на кръстопът, докато стига Юми и фабриката също тръгва да пука от земетресения. Тя тутакси бива виртуализирана и ги спасява от канкрелатите. На академията, Од, Киви, Тамия и Мили успешно преминават на другата страна, но изходът е блокиран от отчупени парчета от тавана. В горския сектор, стигат раци и нападат Улрих, Юми и Аелита, които се измъкват в кухо дърво. Жереми тогава безуспешно се опитва да пусне програмата за поправяне, а Аелита решава, че трябва да деактивира кулата, въпреки че е на пътя до делецията. Въпреки протестите на Жереми, тези трима излизат и Улрих и Юми нападат раците. Улрих унищожава един, но е девиртуализиран. Юми маха на Аелита, която се приближава към кулата и унищожава още един рак. Знаейки, че Аелита е влязла в кулата, тя се вкочани и дава на последния рак да я девиртуализира.

В училище настава низът земетресения, заради което Од с Киви, Мили и Тамия се държат заедно. В кулата, Аелита стига на горната платформа, докато Жереми я моли да престане. Тя се сбогува и въвежда „Лиоко“ кода. Земетресението най-накрая престава и Жереми, пълен с тъга, стартира връщане в миналото.

Групата е в лабораторията, тъгувайки за Аелита, опитвайки се да убедят Жереми, че не е той виновен, че тя е изчезнала. Той е убеден, че все пак, е „всичко заради кичур коса“. Юми, одведнъж, си спомни и предлага да използват кичура, за да върнат Аелита. Те го внасят в скенер, докато дигиталната структура на Аелита се обновява! Тя пак се появи в една от кулите и групата е прещастлива.

Любопитни факти[]

  • Фразата „just in time“ („точно навреме“) може също да има някоя връзка с понятието в програмиране, познато под съкращението „ЈİТ“. Това може да бъде случайност, но и преднамерен детайл.
  • Оригинално са планирани само тринадесет епизода за първия сезон, което може да обясни защо първата половина на същия е подобна на неговия край.

Галерия[]

Advertisement