Код Лиоко Уики
Advertisement
Студената война
Lyoko45
Дата на излъчване (Франция) 18 януари 2006 г.
Дата на излъчване (САЩ) 25 октомври 2005 г.
Оригинално име Guerre froide
Английско заглавие Cold War
Сезон 2
Епизод в сезона 19
Епизод в сериала 45
Списък с епизоди
предишен
Световъртеж
следващ
Вече видяно

Студената война е деветнадесетият епизод от втория сезон и четиридесет и петият епизод от сериала Код Лиоко.

Описание[]

В течението на нощта, суперскенерът се включи и разтревожи Жереми. Веднага след това обаче се угаси, значейки, че става въпрос за фалшива тревога.

На сутринта, Жереми и Аелита обсъждат фалшивата тревога, но Жереми смята, че той само си го е представил. Междувременно, повечето от хората в академията са възбудени заради идването на известен репортер, известен като ТВ (Томас Винсент), надяващ се, че ще може да направи документален филм за децата и техния успех в училището. За тоя шанс, Од търси дивиди за един от своите кратки филми в надеждата, че ще се прочуе.

Когато ТВ стигне със своята видеооператорката Една, непристоен е и въобразен към професорите. Нахлува в час на г-жа Херц без одобрение и спуска Од, когато се опита да му предаде дивидито си, обсебен от своята тема.

За времето на голяма почивка, суперскенерът намери активирана кула в планинския сектор и Воините на Лиоко отиват във фабриката. В Лиоко, Ксана не е вършил голяма контраатака и рояк стършели лесно бива унищожен. Баш когато стигнат до кулата обаче, тя сама се деактивира и когато се върнат на Земята, Жереми схваща, че суперскенерът минава през същия цикъл на повторение. Сега регистрира кула в ледения сектор. Мислейки, че нещо не е наред, Жереми и Аелита остават.

За времето на обяда, ТВ премина реда и взима всичко, което е останало от кюфтета — на което Од баш се надяваше — и тогава се оплаква от вкуса. В лабораторията, Жереми забеляза, че кулата, която суперскенерът е регистрирал пак е активирна вече някое време. Този път, изглежда, че Ксана атакува. В училището, всичките забелязват как отведнъж започна да вали сняг за тяхна радост. След като някое време се радваха на промяната на времето, температурата отведнъж съвсем се спусна и настава виелица. Всичките се повличат в котелното и добиват адекватните дрехи за студеното време, докато температурата се спуска до -20°C. Юми звъни на Жереми във връзка с онова, което се случва.

Въпреки силния и интензивен сняг и студ, тримата с приятели решават да отидат във фабриката. Навън, натъкват се на ТВ с Херв и Сиси, които бяха в неговата кола. Юми търси от ТВ да отведе Херв и Сиси вътре. След като си тръгнат, отведнъж дърво се събори на техния път. Юми бута Улрих оттам, след което бива пленена под него. Докато напразно се опитва да я извлече, Улрих казва на Од да иде във фабриката. Той им желае късмет и си тръгва, докато Улрих отива в бараката, за да намери нещо, което би помогнало на Юми. Междувременно, температурата се спусна на -40°C.

Във фабриката, Аелита настоява да иде в Лиоко без оглед на това, че знае, че Ксана ще я нападне с медузата. Жереми настоява да предотвратят Ксана да получи каквото иска, но Аелита надделява знаейки, че ще им приятелите умрат от студ. Той се поддава, тя иде в Лиоко и стига в ледения сектор, докато иде до кулата с овербайка. На Земята, Улрих още не успява да извлече Юми, която бавно се уморява.

В Лиоко, Жереми регистрира рояк стършели зад Аелита. Тя се обръща и вижда, че всъщност, я следват три манти. Виждайки, че за първи път са напуснали Сектор 5, знаят, че Ксана се е засилил. Мантите я атакуват с мини и тя пада опитвайки се да ги избегне. Тогава тя тръгва да бяга от медузата, която започва да я следва. На Земята, Од стига във фабриката, практично заледен и почти несъзнаващ. Жереми го вкара в скенер и го виртуализира баш на време да спаси Аелита. Докато температурата се спуска, Юми бавно губи съзнание, докато Улрих се опитва да я одържи будна. В Лиоко, Од сигурно отведе Аелита до кулата и бива девиртуализиран, когато тя влезе.

Аелита деактивира кулата, спирайки спада на температурата. След като времето стане по-топло, Улрих проверява Юми, но тя е без съзнание. Улрих започва да плаче от тъга. Жереми бързо задейства връщане в миналото, спасявайки Юми и всичките останали в града. Назад във времето, когато ТВ премине реда в трапезарията, Од тихо насърчава Роза Петижан да му го върне. Тогава излива черпак с кюфтета върху него, докато всички се смеят.

Любопитни факти[]

  • Въпреки че директорът Делмас обично е строг, той в този епизод удари Джим със снежна топка, когато започне да вали сняг.
  • Това е едни от епизодите, където Джим показва своята добра страна; казва на всичките да се върнат вътре (макар че в паника), помага на малко момче, запали огън в котелното и по-късно разказва история, за да се освободят от мислите за студа.
  • Аелита за първи път шофира овербайка в този епизод.
  • От този епизод, мантите са в състояние да напуснат Сектор 5.
  • Името на епизода посочва на Студената война, което е периодът на развитие на международните отношения след Втората световна война, който означи крайната заостреност в отношенията между великите сили. В неговата основа стояха противопоставените отношения между Съединените Американски Щати ии Съветския Съюз, както и установяване на социалистически порядък в източната Европа.

Галерия[]

Advertisement