Код Лиоко Уики
Advertisement
Страхотен ден
Lyoko30
Дата на излъчване (Франция) 21 септември 2005 г.
Дата на излъчване (САЩ) 21 септември 2005 г.
Оригинално име Un grand jour
Английско заглавие А Great Day
Сезон 2
Епизод в сезона 4
Епизод в сериала 30
Списък с епизоди
предишен
Проучване
следващ
Господин Пък

Страхотен ден е четвъртият епизод от втория сезон и тридесетият епизод от сериала Код Лиоко.

Описание[]

Аелита търси информация на интерфейса в Сектор 5 заедно с Од, Улрих и Юми, които се борят против манти. Аелита праща информацията на Жереми и затваря връзката с интерфейса, така той да може да работи върху данните. Жереми виртуализира превозните средства… Нашите юнаци после влизат в тунела и връщат се на Земята, където Жереми казва, че е пуснал програма за сортиране на данни.

Всички се връщат в академията (Юми вкъщи) и късно е през нощта. Докато Аелита разговаря с Жереми за своите данни, създадени да живее на Земята, Сиси ги шпионира, която целия разговор го е записала на уокмен. Междувременно, фабричният интерфейс се задейства без причина и изглежда, че нещо се случва със събраните данни.

Будилникът на Жереми зазвъня в седем сутринта и геният встава. Междувременно, Юми я е изругал баща ѝ, защото се е върнала вкъщи в три часа сутринта. Сиси после разговаря с Жереми и показва му видеозапис. За времето на часа на госпожа Херц, Жереми говори на Од и Улрих за видеозаписа, а госпожа Херц пита Од научни въпроси, на които той не може да отговори, поради което всички се смеят.

Планът на Сиси се свежда на това да покаже на баща си видеозаписа. В края на часа, Улрих решава да учи Сиси на пенчак-силат, надявайки се, че докато той го прави, Од и Жереми могат да се опитат да вземат касетата със записа от чантата на Сиси. Но не е там. Николас, Херв и Сиси тогава се изправят срещу нашите герои в залата и принуждават ги да признаят. После се стартира връщане в миналото, връщайки всички все до сутринта…

Нито Жереми нито останалите не разбират какво се е случило. По време на часа на госпожа Херц, Од правилно отговаря на всички нейни въпроси, което е изключително изненадващо. Улрих отново учи Сиси на пенчак-силат и обяснява ѝ, че Жереми и Аелита измислили истории за виртуална реалност. Жереми сканира програмите и схвана, че Ксана е модифицирал връщането в миналото благодарение на данните, които са извлекли от Сектор 5; това беше само примамка. Връщане в миналото отново ще се изиграе. Жереми после схвана, че Ксана е активирал кула в планинския сектор. Междувременно Сиси послуша видеозаписа и Улрих се преструва, че е изненадан. Връщане в миналото започва отново и връщаме се в момента, когато Жереми се събужда, сега бясно спирайки будилника.

След това, че същият вторник се повтори отново и отново, всички отиват в Лиоко. В началото нищо не ги чака, тогава стига войска от стършели. Улрих и Юми се борят с тях, докато Од и Аелита отиват до кулата. Междувременно, Сиси всичко го показва на бащата и решава да извика родителите на Од. Юми е девиртуализирана; Од и Аелита стигат близо до кулата, но стършелите ги настигат. Връщане в миналото отново е задействано. Идват нови проблеми: първо, Аелита не се върна на Земята. Второ, Ксана пое контрола над Сиси, която предотврати Жереми да отиде във фабриката. Юми, Од и Улрих чакат Жереми но не стига. Аелита после я намират стършелите и унищожават нейния подслон. Жереми все още е пленен от страна на Сиси, която казва на Херв и Николас да отведат Жереми в училищното котелно. Появяват се Од и Улрих. Улрих се бори със Сиси, докато Жереми и Од се връщат във фабриката. На пътя до фабриката, Жереми обяснява на Од, че връщането в миналото позволява на Ксана да получи повече мощ, което действа и логично! Суперкомпютърът е квантов компютър, който използва свойствата на квантовите байтове, чието добавяне теоретично удвоява мощта му.

В Лиоко, Аелита е пленена: стршелите я обкръжиха и медузата я хвана, но Од и Юми дойдоха и освободиха я. Жереми съобщава неизвесността на друго връщане в миналото. Юми, Од и Аелита се опитват да дойдат до активираната кула, но тарантула защитава прохода. Жереми после деактивира връщането в миналото с кода, който Аелита е събрала от Картаген. Тя влиза в кулата и деактивира я, докато Улрих е почти ранен. След деактивацията на кулата, Сиси не може нищо да си спомни, но когато види счупения си уокмен (повреден в битката с Улрих) тя започва да се цупи.

По-късно, групата обсъжда, че сериозно би трябвало да ограничат използването на връщанията в миналото, тъй като тъкмо сега са схванали, че тая програма укрепва Ксана. Освен това, Ксана сега може и да обладава хора, заради което се готвят за нови предизвикателства.

Любопитни факти[]

  • В този епизод се стига до съзнанието, че връщане в миналото увеличава мощта на Ксана в първия и втория сезон, както и че е невъзможно да деактивират кула използвайки тая програма.
  • Това е първият път, че Ксана е успял да обладае човешко същество. Връщанията в миналото му бяха и целта, за това да може да го направи.
  • От някои изображения съзнаваме, че сюжетът на епизода се случваше на 29-ти април, 30-ти април и първи май 2003 година (въпреки че, според някои теории, сюжетът на втория сезон е сместен през 2004 година).

Галерия[]

Advertisement