Код Лиоко Уики
Advertisement
Скидбладнир
Lyoko70
Дата на излъчване (Франция) 16 август 2007 г.
Дата на излъчване (САЩ) 3 юли 2007 г.
Оригинално име Skidbladnir
Английско заглавие Skidbladnir
Сезон 4
Епизод в сезона 5
Епизод в сериала 70
Списък с епизоди
предишен
Стаята за развлечение
следващ
Първото пътуване

Скидбладнир е петият епизод от четвъртия сезон и седемдесетият епизод от сериала Код Лиоко.

Описание[]

Във фабриката, Жереми и Аелита работят върху виртуална подводница и в тая цел менят част от средищната зона на Сектор 5 в единствения хангар за подводницата. Од казва, че би трябвало да ѝ дадат име, но Жереми отказва, тъй като на кораба име му се дава тъкмо след като изграждането се завърши. Все пак, дава да се използва кодовото заглавие и Од го измисли: „Мелани“, по девойка от Академия Кадик. Тогава, групата излиза от фабриката. Жереми на остатъка на групата съобщава, че трябва да се върнат във фабриката до 16 часа, за да позволят съставянето на сърцевината на подводницата. В противил случай, Мелани ще се срути сама в себе си, като черна дупка, а ще бъдат нужни месеци, за да се възстанови.

За времето на нощта, Аелита се промъкна в стаята на Жереми за коя минута време да посветят работата по подводницата преди да я завършат след обед. Джим обаче, който патрулираше коридорите, отваря вратата, схващайки, че са нарушили правилото за времето на спане. Тези двамата биват тая сутрин изпратени при директора. Жереми и Аелита получават задържане след часовете, заради което е невъзможно да стигнат на време във фабриката и да завършат подводницата.

Остатъкът на Воините на Лиоко безуспешно се опитва да избави Аелита и Жереми от задържането след часовете. Тогава Джим ги води в библиотеката, за да ги надзирава. За времето на наказанието, лаптопът на Жереми започва да писука, показвайки, че Ксана е изпратил пълзящи червеи и манти с Уилям в гаража на подводницата. Джим им конфискува мобилните телефони и нареди да не използва лаптопа. Тогава Од се опитва да употреби играчка мишка, за на професора да му отвлече вниманието, но и този опит пропада.

Опитвайки се да ги избавят по другия начин, Улрих се изкачи до нивото на прозореца, където Жереми обръща часовника си, за да отбие слънчевата светлина и да даде съобщение. Юми тогава подходи към тях и се замени с Улрих — тя успява да прочете съобщението, което Жереми е написал с Морзова азбука. След като прочита съобщението, тя тръгва към парка, казвайки, че съобщението е гласило „ЅОЅ фабрика Уилям“. Тогава, Аелита отвлича Джим под извинението, че ѝ трябва помощ със задача по математика, за Жереми да изпрати съобщение на Юми. Във фабриката, Юми прие съобщението от Жереми и съзнава за ситуацията, в която се намира Мелани. Следвайки упътствията на Жереми, тя виртуализира Од и Улрих в Сектор 5.

Юми схваща, че когато се изтощят щитовете, Ксана няма да бъде спрат от това съвсем да унищожи Мелани. Тогава, когато стигнат в хангара, Улрих се фехтува с Уилям, докато Од се бори с мантите. Междувременно в библиотеката, директор Делмас влиза в библиотеката и отнема лаптопа на Жереми, когато го види да го използва. Джим тогава предотвратява тези двамата да побегнат и нито подкупването не помага. В Лиоко, въпреки че по-добре се трудят, Улрих и Од бавно губят пред Ксана. В отчаяние, Юми звъни на Хироки, за той и Джони по който и да е начин да избавят Аелита и Жереми от задържането след часовете.

Хироки и Джони вземат Киви от стаята на Од и го доведат в библиотеката, отвличайки Джим, който потича след кучето. Тогава, Жереми и Аелита бягат от библиотеката във фабриката. Те стигат баш когато Од го девиртуализира манта. Жереми после виртуализира Аелита и Юми, които стигат и започват да се борят на страната на Улрих. Уилям обаче най-накрая порази Улрих. Докато Аелита унищожава оставащата манта, Уилям скача върху подводницата и мощно я удари със своя меч. Жереми механично работи зад клавиатурата, за да състави сърцевината на Мелани, но всичките щитове са почти унищожени. В последния опит да предотврати Уилям, Аелита пали огромно енергийно поле, което тутакси го девиртуализира. Баш няколко секунди преди 16 часа, Жереми успява да започне програмата и подводницата е спасена.

По-късно при Ермитажа, групата разговаря за името на подводницата и отказват „Мелани“. Връщайки се от претърсване на полицата, Аелита на Жереми му даде книгата „Викингски богове и легенди“, която баща ѝ е чел, когато е била дете. В тая книга, появяваше се кораб, наречен „Скидбладнир“, който беше описан като най-добрият кораб в нордската митология. Групата прие името за подводницата. Тогава Улрих пита как Джим е реагирал когато е съзнал, че Аелита и Жереми са си тръгнали. Тогава е представено, че той и за в бъдеще преследва Киви.

Любопитни факти[]

  • В този епизод Уилям бе девиртуализиран за първи път.
  • В този епизод съзнаваме, че Од има телефонния номер на Джим, както и че Юми и Хироки са учили Морзовата азбука.
  • Това е първият епизод, в който Скидбладнирът се появи в насловната картичка.
  • Този епизод означава третия път, когато Юми е използвала суперкомпютъра; това по-рано го е направила в епизодите „Напастта от плъхове“ и „Границата“.
  • Корабът, който се появи в книгата „Викингски боове и легенди“, Скидбладнирът (по който и подводницата е получила името), наистина е съществувал в нордската митология. Описан е като „най-добрият кораб“, който можеше да стигне до местоназначението без оглед на посоката на духането на вятъра, да превозва богове, а дори и да се намали и да се постави в джоб.
  • Професорката, която предава часа за Шекспир близо до началото на епизода не е била виждана от първия сезон в епизода „Призрачният канал“; нейното трето и последно появяване бе в епизода „Опасната блондинка в Кадик“.

Галерия[]

Advertisement