Код Лиоко Уики
Advertisement
Световъртеж
Lyoko44
Дата на излъчване (Франция) 11 януари 2006 г.
Дата на излъчване (САЩ) 24 октомври 2005 г.
Оригинално име Vertige
Английско заглавие Vertigo
Сезон 2
Епизод в сезона 18
Епизод в сериала 44
Списък с епизоди
предишен
Целувката на Ксана
следващ
Студената война

Световъртеж е осемнадесетият епизод от втория сезон и четиридесет и четвъртият епизод от сериала Код Лиоко.

Описание[]

Воините на Лиоко заминават на още една мисия в Картаген и Аелита успешно поема данните от интерфейса. Жереми е убеден, че тези данни са нужни, за тя да се освободи от вируса. Докато тези двамата работят върху антивируса, Улрих, Од и Юми са на състезание за катерене с изкуствена скала. Състезанието започва с Херв и Од, а Од побеждава. Тогава Уилям срещу Улрих, който, не искайки да го победи нежеланието за дисциплина, приема предизвикателството. Докато Улрих го ободряват обаче, Уилям отива към върха, на Улрих му се върти в главата и пада на тепихите. Юми схваща, че трябва да има вертиго, разстройство на вестибуларната система за равновесие във вътрешното ухо. Улрих нищо не признава и излиза от физкултурната зала.

Междувременно, Жереми и Аелита предполагаемо намират антивируса и тутакси бива вкаран в Аелита. Въпреки че изглежда, че с апликацията съществува някой проблем, Аелита е неповредена и Жереми съобщава добрите вести на Од и Юми. Ксана обаче после активира кула и Жереми схваща, че проблемът в апликацията е реален, тъй като Аелита става невидима.

Юми и Од по-късно намират Улрих в гората как се цупи. Когато Улрих се приготвяше да тръгне с тях, подходи към тях глутница вълци под контрола на Ксана. Подслоняват се на клиф в отворено поле на гората и симптомите на вертиго на Улрих пак се появяват. Юми му помага, а тогава се появи вълк на върха, при което схващат, че тези вълци са илюзии. Тогава се появяват вълци, които наистина са под контрола на Ксана.

Аелита настоява Жереми да я изпрати в ледения сектор, за да деактивира кулата. По влизането в Лиоко е видима. За всичко да бъде още по-лошо обаче, заради бъга Аелита не може нито да влезе в кулата, а със самия тоя нито да се защити от медузата. Медузата и се появи, но Аелита я заледи. Улрих тогава казва на Юми и Од да идат във фабриката, за да помогнат на Аелити в Лиоко. Тези двамата са виртуализирани и атакува ги мегатанк. Юми скоро бива девиртуализирана, а Од успешно унищожава мегатанка. Междувременно, стършели на Аелита ѝ блокират пътя на бягство, медузата излиза от ледената клетка и напада Аелита.

Докато Од се промъква до медузата през водата, Жереми работи по премахването на антивируса. Междувременно, Улрих бива надвит при моста на фабриката. Од стреля по медузата, спасявайки Аелита, а в тоя момент е премахнат и антивирусът. След това тя влиза в кулата и деактивира я. Жереми тогава бързо задейства връщане в миналото, за да спаси Улрих.

Назад във времето, Уилям е убеден, че Улрих се бои от височини, когато кротко откаже предизвикателството. Той обаче му връща със същата мярка, когато каже, че знае, че Уилям се бои от паяци. Епизодът не след дълго се завършва.

Любопитни факти[]

Галерия[]

Advertisement