Код Лиоко Уики
Advertisement
Саботаж
Lyoko61
Дата на излъчване (Франция) 2 ноември 2006 г.
Дата на излъчване (САЩ) 17 октомври 2006 г.
Оригинално име Sabotage
Английско заглавие Sabotage
Сезон 3
Епизод в сезона 9
Епизод в сериала 61
Списък с епизоди
предишен
Временна лудост
следващ
Никой по-специално

Саботаж е деветият епизод от третия сезон и шестдесет и първият епизод от сериала Код Лиоко.

Описание[]

В планинския сектор, Воините на Лиоко се борят с чудовищата на Ксана, за да деактивират кула и всичко върви гладко. В сред битка обаче, Од се вкочани във въздуха, което дава на рак да го девиртуализира, а с Улрих се случва подобно. Тези бъгове започват да имат влияние и на Юми и Аелита. Юми се жертва привличайки вниманието на рака, докато Аелита се втурва към кулата, минавайки под също бъгнатия рак. Групата е загрижена заради внезапната грешка в работата на суперкомпютъра и затова Жереми остава, за да съзнае какво се е случило. Остатъкът на групата си тръгва, тъй като Джим скоро проверява подредеността на стаите в Академия Кадик.

След като провери сигурностните камери в помещението със суперкомпютъра, Жереми схваща, че Майкъл Руие (училищният портиер), под контрола на Ксана, е изпържил платките с памет на суперкомпютъра и че затова е дошло до бъгове. Той на остатъка на групата съобщава какво се е случило на закуска. Увреждането е масивно и имат само три чата, за да поправят проблема, преди квантовият компютър да се унищожи. Заради това, че стаята му е в хаос обаче, той падне инспекцията и Джим го задържи. Той в тайност даде на Аелита платки с памет и тя отиде във фабриката.

Докато Жереми чисти стаята, неговият компютър регистрира активирана кула в ледения сектор, но още не е достатъчно приготвил бъркотията. Аелита това също го забеляза в лабораторията та затова звъни на Улрих и Од. За да купи малко време, замени платките, за суперкомпютърът да може да издържи повече. Улрих звъни на Юми, но на пътя през парка е представено, че Ксана е обладал дърветата, чиито корени ги плениха. Междувременно, Юми, която отива в музея на изкуствата със своя клас, отдели се и отива в гората, където също я атакуват корените.

Жереми най-накрая приготви стаята и бърза. Той успя да освободи Улрих от корените, но заради това е и сам пленен. Улрих стига във фабриката, където Аелита виртуализира него и себе си в Лиоко. Кулата я защитават две тарантули. Не след дълго, и тези двамата и чудовищата биват пълни с грешки и бъгове, заради което Воините на Лиоко трябва да се оттеглят. В парка, забелязано е, че бъговете имат влияние и на корените, заради което Жереми и Од в подходящия момент побягват във фабриката. Там Од бива виртуализиран. В гората, корените се опитват да повлекат Юми в малък разсед в пода.

Заради бъговете, овербордът и овербайкът се дематериализират автоматично. Сякаш това не може да стане по-лошо, появява се и мегатанк. В гората, корените увлякоха Юми в разседа. Междувременно, Жереми довършва ремонтите на Аелита, но и схвана, че суперкомпютърът няма достатъчно енергия за рестарт. В така отчаяна ситуация, Аелита предложи волно да унищожи ледения сектор. Тоя процес ще пренесе достатъчно енергия в суперкомпютъра, а освен това и автоматично ще деактивира кулата. Жереми се съгласи и групата бързо тръгва към крайпътната кула.

Щом корените се опитват да убият Юми, Аелита настрои терминала и леденият сектор започва да се дезинтегрира. Од, Улрих и Аелита се девиртуализират помежду си, за да предотвратят спад в дигиталното море. Най-накрая, Жереми успява да рестартира системата и да спаси суперкомпютъра. Кулата изчезва заедно със сектора и Юми сигурно се изкатери от разседа.

По-късно тая вечер, групата се среща в стаята на Жереми, където Улрих увива раните на Юми. Жереми обсъжда, че възможно най-скоро е нужно да намерят начин на директна виртуализация в Сектор 5. Од тогава неволно събори кутиите на Жереми, заради което пак всичко става хаос.

Любопитни факти[]

  • Оригиналното френско име на епизода е същото като английското.
  • На края на епизода, Жереми твърди, че ремонтите на суперкомпютъра, които той и Аелита са извършили, са само временни. Бъговете обаче вече не се появяват и проблемът никога повече не е споменат.
  • Този епизод представя единствения път в сериала, че Аелита волно е изтрила сектор. Неизвестно е да ли е използвала кода „Ксана“ или просто е настроила терминала на кулата да задейства изтриването на сектора.

Галерия[]

Advertisement