Код Лиоко Уики
Advertisement
Първото пътуване
Lyoko71
Дата на излъчване (Франция) 17 август 2007 г.
Дата на излъчване (САЩ) 10 юли 2007 г.
Оригинално име Premier voyage
Английско заглавие Maiden Voyage
Сезон 4
Епизод в сезона 6
Епизод в сериала 71
Списък с епизоди
предишен
Скидбладнир
следващ
Ускорен курс

Първото пътуване е шестият епизод от четвъртия сезон и седемдесет и първият епизод от сериала Код Лиоко.

Описание[]

Епизодът започва в час по физическо възпитание, където класът применява катеренето на скали върху изкуствена скала. На Жереми лошо му върви и Джим е недоволен заради неговата неспособност за спорта, което малко го спусна. По-късно за времето на обяд, Жереми обяснява, че той и Аелита цяла седмица са усъвършенствали Скидбладнира, бъдейки, че това, как изгледжа дигиталното море и за в бъдеще е мистерия; нещо повече, Скидът би по самото гмурване в морето би могъл дори да се дезинтегрира. Господин Делмас след това всичките ученици в трапезарията ги обвестява, че е денят на предотвратяване, на риск и на сигурност от пожари, така че всичките следобедни часове са отложени и всичките сгради за времето на тренировката на евакуацията трябва да бъдат напуснати. Жереми с остатъка на групата се съгласява този шанс да го употребят и да отидат до фабриката, за да тестват Скидбладнира.

Недълго преди началото на тренировката, групата заминава във фабриката. Там Жереми виртуализира Аелита, Улрих, Од и Юми в Сектор 5. Всеки от тях е с процеса на енергиен сноп пренесен в подводницата. Аелита е поставена за пилот, докато Од, Юми и Улрих са в отделни подводници, навскидите. Аелита, след подготовки за напускането на Картаген, му посвещава пробното шофиране на баща си и Скидбладнирът напуска хангара и целия сектор без затруднения в масивното въздушно пространство на пустинния сектор. Жереми и за в бъдеще е несигурен за цялата идея на пробното шофиране, но го уверяват да тестват подводницата и дава им най-много пет минути. После групата за първи път се гмурка в дигиталното море.

Гмуркането бе успешно и групата сега е вън от Лиоко. Дошли са до съзнанието, че дигиталното море, всъщност, сама интернет мрежа: просторен, тъмносин океан с бази данни във вид на сгради наопаки. Скидът тогава започва пробен круиз, така че да са освободени от гравитационното поле на Лиоко и проучват интернет, което върви със сияйно първо впечатление! За жалост, пет минути бързо преминаха и трябва да идат по същия път назад. Съвсем изведнъж обаче, настава бъг в навигационните системи и в Скида и на фабричния интерфейс; без навигацията, групата не е в състояние да се върне в Лиоко. Жереми ги обвестява, че Скидбладнирът има само ограничено ниво на енергия, докато не се дезинтегрира и доведе до опасност от вечна виртуализация (делецията). За да поправи бъга, Жереми трябва да иде в стаята си, за да вземе компактдиск с програми, които са в състояние да пощадят неговите приятели. Той това и прави, макар че Джим се е постарал за това никой да не влиза в сградите, така че трябва да се промъкне в сградата със стаите.

В дигиталното море, съвсем спонтанно цветът на океана се мени от синя на тъмночервена. Нещо повече, групата установи, че Скидбладнирът под влиянието на гравитацията се приближава към голяма сфера. Од е опуснато уверен, че някак са стигнали назад до Лиоко. Аелита обаче отрича това твърдение, не смятайки, че това е Лиоко, използвайки енергията на Скида, за да се отвлече от гравитацията на сферата. Междувременно, нямайки други опции, Жереми трябваше да се спотайва до частта със стаята си през покрива.

Докато намира отворен прозорец в покрива на тавана на сградата и спотайва се в стаята си по компактдиска, в дигиталното море Скидът се натъква на две ягули, които тръгват да стрелят и Аелита черпи доста енергия на подводницата, за да избягат от тях. Междувременно, Жереми бяга в подземните тунели до фабриката в парка и стига в лабораторията. Започва процеса на поправяне, но за да спестят енергия и да избегнат катастрофа, Аелита лансира навскидите за да унищожат ягулите, с целта да отбранят Скидбладнира. Навигационните системи се изправят и групите отива назад в Лиоко.

Воините на Лиоко, след завръщането, разговарят за дигиталното море в лабораторията. Аелита се притеснява за баща си, Франц Хопър, а Юми за Уилям, докато Улрих се пита какво беше сферата, на която се натъкнаха. Жереми е убеден, че това е още един виртуален свят, повече или по-малко реплика на Лиоко, която Ксана е създал откраднатите спомени на Аелита с още неизвестна цел. Тогава Жереми заявява, че би искал да си почине с причина, бъдейки, че изкачването по покрива беше несгодно, и Од — може би съвсем на случаен принцип — улучва какво е правил, а Жереми шокирано признава, от което остатъкът на Воините на Лиоко се смее, тъй като ходенето по покрива беше стопроцентно контраст с неговите способности на физическо на тоя ден.

Любопитни факти[]

  • Започвайки с този епизод, повечето от персонажите, включително и главните, получават нов дизайн, което вмного се вижда по новите им дрехи на Земята.
  • Скидбладнирът и навскидите са в този епизод за първи пут използвани.
  • Този епизод отбелязва първия път, че е видян интернет скрит от дигиталното море.
  • Този епизод отбелязва първия път и, че е видяна реплика.
  • В този епизод Ксана не е имал потенциална роля.
  • Уводният екран на този епизод е първият да представя холомрежовата система.

Галерия[]

Advertisement