Код Лиоко Уики
Advertisement
Проучване
Lyoko29
Дата на излъчване (Франция) 14 септември 2005 г.
Дата на излъчване (САЩ) 21 септември 2005 г.
Оригинално име Exploration
Английско заглавие Exploration
Сезон 2
Епизод в сезона 3
Епизод в сериала 29
Списък с епизоди
предишен
Неизвестна територия
следващ
Страхотен ден

Проучване е третият епизод от втория сезон и двадесет и деветият епизод от сериала Код Лиоко.

Описание[]

Аелита деактивира още една кула. Междувременно, Улрих, Жереми и Од стоят при компютърния интерфейс. Улрих казва, че би искал вече веднъж да бъде готово с Ксана, само за Од да му напомни на това, че Аелита ще умре ако умре и Ксана поради онзи вирус, който ѝ е дал, а за който Жереми още не е намерил антивирус. Аелита предлага да проучат Сектор 5, мислейки, че там могат да намерят информация за Ксана. Мисията е планирана за следващата вечер. Групата напуска фабриката, а Юми схваща колко е късно, мислейки, че нейните родители ще полудеят. И не сгреши; нейните родители са я чакали и поставят ѝ въпроси, но тя отговаря, че всичко е наред и отива да спи. На следващия ден сутринта, придружават Юми в Академията Кадик. Когато Жереми съзнае за това, съветва ѝ да не иде в Лиоко, докато тя не възвърне доверието на родителите си.

Вечерта се приближава. Жереми виртуализира Улрих, Од и Аелита. Всички стигат сигурно в горския сектор. Трябва да поемат транспортьора; за да го направят, трябва да отпътуват до ръба на сектора. Жереми тогава въвежда кода СЦИПИО. Сферата се появява и води приятелите в Сектор 5. Жереми схваща, че имат само три минути преди Картаген да промени топографията си. Целта на нашите приятели е да напуснат лабиринт, в който трябва да активират механизъм на ключ. В началото идат по погрешен път и Аелита вече губи четиридесет жизнени точки от лазерите на пълзящите червеи, чудовищата в Сектор 5.

Воините намериха ключа за да спрат отброяването благодарение на Жереми. Механизъмът е поставен високо, а Од скача до механизъма, за да спре сигурностното отброяване и да предотврати промяната на топографията. В момента, когато Од скача да го притисне, червей стига и девиртуализира него и Улрих. Единственият проблем? Не се върнаха на Земята! Обяснението на Жереми е, че моментно е невъзможно веднага да са девиртуализират без кодовете за Картаген. Той звнъи на Юми, която бяга през прозореца. Майка ѝ го забелязва и решава със съпруга си да идат в училището. Междувременно, в Лиоко нещата се влошават. Медузата се приближава към Аелита, за да се опитва да ѝ открадне меморията.

Юми стига във фабриката, а Жереми я виртуализира в планинския сектор. Премина край два канкрелата, за да поеме транспортьора, който Жереми праща. Стига в Сектор 5. Междувременно, Сиси показва Киви на родителите на Юми, както и на директора и Джим. Те решават да го следват в надеждата, че ще намерят групата.

Юми се движи през мрежата от лазери и активира ключа в последната секунда. Целият сектор е отново конфигуриран и стена отделя Аелита от медузата. Юми преминава през коридора и стига до ръба на вътрешната сфера. След това вижда някой вид асансьор, който се втурва около сферата с голяма бързина и скача върху него. Тогава хваща Аелита и асансьорът в един момент се спира. Стигат до самия ръб на Картаген, на уникален мост, където се вижда, че целият сектор е голяма сфера. Тая сфера я обгражда масивно въздушно пространство. Тук е и интерфейс като онзи, който е възможно да се намери в кулите. Аелита се свързва на интерфейса и получава достъп на многобройните лични информации за Ксана: Картаген е неговото местообитание!

После се концентрира върху кодовете за девиртуализация от Сектор 5, които ще позволят на Жереми да рематериализира Улрих и Од. След това се появяват нови чудовища, летящи манти, а Жереми схваща, че не може да направи нищо от своя страна, докато Аелита работи върху интерфейса. Аелита, все пак, намира кодовете и праща ги на Жереми, който материализира оверуинга и започва да разпределя данните.

За да напуснат Сектор 5, Юми и Аелита трябва да преминат през един от четирите тунела, които са пълни с потоци от данни. Жереми деактивира поток на тунела до планинския сектор, Юми бива счукана и девиртуализирана, а Аелита стига в планинския сектор. Жереми материализира Аелита и тогава използва кодовете, за да материализира останалите. Връщат се изтощени. Използват фабричния асансьор, за да стигнат до фабричния под, където са били родителите на Юми, Джим, Сиси и директорът. Групата остава тиха. Джим отива да обкръжи Жереми в асансьора, който отива долу назад в лабораторията. Джим е изненадан, когато види холомапата и интерфейса. Жеремиму казва, че професорът на физическо вече е бил тук по-рано, после седи пред интерфейса и стартира връщане в миналото. След връщането, Юми е придружена от родителите си. Тя им говори истината: влюбена е. Улрих я пита какво е казала, но просто казва „истината“!

Любопитни факти[]

  • Този епизод е единственият епизод, в който Юми отворено заяви романтичните си чувства към Улрих.
  • Това е първият епизод, в който се появи Хироки Ишияма.
  • За първи пут се появяват сигурностните лазери в Картаген.
  • Този епизод е подобен на епизод от Еволюция, „Кортекс“, по следните отлики:
    • Проучване на нов район.
    • Капани изпращат Воините на Лиоко във виртуалното лимбо.
    • Нужно е да достъпят интерфейса за решаването на проблема.
    • Аелита остава сама.
    • Някой изпратен да помогне (Юми/Уилям).
    • Аелита стига на терминала и пренася на Жереми кодовете за материализация.

Галерия[]

Advertisement