Код Лиоко Уики
Advertisement
Призрачният канал
Lyoko24
Дата на излъчване (Франция) 11 февруари 2004 г.
Дата на излъчване (САЩ) 20 май 2004 г.
Оригинално име Canal fantôme
Английско заглавие Ghost Channel
Сезон 1
Епизод в сезона 24
Епизод в сериала 24
Списък с епизоди
предишен
Дъното
следващ
Код: Земя

Призрачният канал е двадесет и четвъртият епизод от първия сезон и от сериала Код Лиоко.

Описание[]

Параграфите, записани с курсив, представляват събития в холограмната симулация.

Историята започва как Воините на Лиоко се борят при активирана кула в ледения сектор. Атакуват ги блокове. Докато враговете бяха победени, Од вършеше мини-победен танц, но Жереми го предупреди, че стига още един блок. Преди да е могъл да избегне атаката, удари го лазер, но лесно го унищожи и казва на Жереми: „Хей, Жереми, следващия път се радвай на представлението и пусни истинските професионалисти да завършат работата, става ли?“. Схваща, че това е обидило приятелите му, особено Жереми. Аелита деактивира кулата и Жереми стартира връщане в миналото след като Од се извинява.

След връщането, в час по науке, Жереми забелязва, че Од и Улрих са отсъстващи, както че и Юми не е присъстваща в своя час, а не са нито в стаите си.

Междувременно, в място, което е подобно на кабинета за природни науки, Од се извинява на Жереми, който действа сякаш се цупи. Улрих смята, че Жереми е сърдит на Од.

Жереми, в паника, че никого няма (твърдейки, че при връщането нещо е тръгнало наопаки), пита Аелита да ли са все още в Лиоко, само за да му каже, че не са. За всичко да бъде още по-лошо, Джим хвана Жереми и води го в канцеларията на директора.

Намирайки Од и Улрих в двора, Юми също забеляза начина на поведение на Жереми. Също така, казва, че нещо странно се е случило на часа: всичко в един момент звучало като радиостатика и професорката повторила онова, което вече била казала и жестикулациите си, съвсем същото преди събитията, като развалена плоча. Пита се да ли става въпрос за Ксана.

В канцеларията, г-н. Делмас разпитва Жереми за неговите приятели. Казва, че не знае къде са и търси пауза от три минути, по време на което пита Аелита за помощ. Като Ксана, тя също може да борави с училищната мрежа. Жереми тогава води директора и Джим в котелното под претекста, че са му тук приятелите. Под контрола на Аелита, тръбите експлодират, поради което Жереми бяга във фабриката. Там той стига в стаята за скенерите, само за да установи, че са празни. Дотогава, Аелита е схванала какво им се е случило на останалите и показва му звуков файл, представящ паралелен свят (според нея, това била някой вид на радио или телевизионно предаване). Тогава го предупреждава внимателно да гледа.

Във файла, Улрих, Од и останалите ученици са на физическо, правейки аеробика, разтягане и лицеви опори.

Жереми е объркан, тъй като се появява във файла. Аелита му казва, че може би това е запис.

В един момент, Николас неволно удари Херв. Отведнъж, тези двама системно се разсипват, обръщат към назад и Николас направи същото заедно с негодуванието на Херв; подобно на което в часа на Юми по-рано се е случило. Тя подхожда към Жереми, който седи на трибуните с лаптопа. Казва му, че странни неща се случват, докато той ѝ казва, че има проблем да стъпи в контакт с Аелита. Тогава тя го пита защо не е на физическо и отговаря ѝ, че Джим го е пуснал. Той гледа в Улрих и Од при състезателната пътека, докато Юми саркастично казва, че е невероятен. Започва да се съмнява в него.

Жереми твърди, че това НЕ Е запис, ами че наистина се случва в тоя момент. Не са в Лиоко, а нито в реалния свят… Някъде са другаде! Аелита го потвърждава, въпреки че знае, че междупространство не съществува, но тогава знаем какво се е случило: Ксана създаде междупространство, което е само повърхностно копие на реалния свят, за да вкара Юми, Од и Улрих в мнението, че са в реалността. Трябва някак да ги спасят, но съществува проблем: сигналът е шифрован! Всичко, което имат е звукова вълна, не и самия сигнал! Аелита смята, че е лудост да насочи скенерите на сигнала използвайки пробната система и системата с грешка. Показвайки храброст, Жереми се жертва с тръгването да спаси своите приятели, които никак не смеят да бъдат препуснати на милостта и немилостта на Ксана! Обмислете и сами, самият Жереми е пред Аелита; кой е другият Жереми?

Жереми казва, че ако някога би крачил във виртуален свят, би било то защото знае, че Аелита там го чака. Тя автоматично активира процеса на виртуализация за Жереми.

Жереми е виртуализиран във фалшивия Кадик. Ксана, във формата на виртуалния Жереми, седи пред компютъра в стаята, шпионирайки истинския. Тогава нарежда на зомбиподобната версия на Джим, Херв и Николас да го хванат.

В ледения сектор, Аелита е близо до масивен оранжев мехур, вярвайки, че това сигурно е паралелният свят. Надява се да не е твърде късно.

Междувременно, Од и Улрих разговарят в стаята си за поведението на Жереми и интуицията на Юми за това, докато Од коментира, че всяко момиче, което се влюби в Улрих, не е нормално. В тоя момент, Юми панически звъни на Улрих на телефона, казвайки, че става по-лошо и по-лошо. Нейните родители повтарят същите движения и сякаш не я виждат. Решава да идат във фабриката без Жереми (фалшивия), тъй като ѝ е съмнителен. Од и Улрих се съгласяват.

След дълго преследване, истинският Жереми е избягвал от зомбитата и отива към фалшивата фабрика.

Във фалшивата лаборатория, Юми схваща, че няма никаква връзка с Лиоко, сякаш не съществува. Отведнъж, появява се фалшивият Жереми и казва, че приел съобщение от Аелита, че кула е активирана и че Лиоко се унищожава. Юми, съмнявайки се в него, задържа Од и Улрих. Фалшивият Жереми през всичкото време се опитва да ги въведе в скенерите. В тоя момент, появява се истинският Жереми! Той на своите приятели им обяснява всичко, което се е случило и че Ксана ще ги въведе в скенерите, за да се отърве от тях веднъж за винаги. Фалшивият Жереми казва, че истинският е клонинг, когото е създал Ксана, за да ги задържи, докато Лиоко се „унищожава“. Од, Улрих и Юми не са в състояние да решат.

Фалшивият Жереми пита истинския как изобщо е стигнал, докато този отговаря, че е употребил скенерите. Жереми-Ксана казва, че истинският не би ни крачил в скенер, докато неговите приятели изобщо не съмняват, че истинският Жереми би влязъл в скенерите, ако му бяха приятелите в опасност. Ксана НЯМА непогрешимо знание за реалния свят, и сега се знае кой е истинският Жереми.

В този момент, Ксана беснее и превръща се в ужасяващ облик на Жереми. Телепортира зомбитата Джим, Николас и Херв, за да убият Юми, Улрих и Од, докато се опитва да удуши Жереми привиквайки масивни кабели от пода.

Стигайки до самия мехур, Аелита използва своя креативност, за да го унищожи, поради което идва до масивна експлозия! Докато се разпада фалшивият свят, истинският Жереми е девиртуализиран и стига назад в лабораторията. Балонът на паралелния свят изчезна и Од, Юми и Улрих не си спомниха нищо. Все пак, разговорът им е прекъснат щом се появи масивна армия от блокове (дефинитивно хората във фалшивия свят), с които отборът радостно се бори.

Любопитни факти[]

  • В епизода се чува определена музика, която не се появява нито в един друг епизод.
  • Съществува няколко музикални записи в този епизод, които са чути рядко. Един от тях например е употребен, докато Жереми гледа в снимката на холограмната симулация, докато тоя същ запис е употребен в епизода „Кучешки следобед“, докато Сиси разговаря с клонинга на Уилям.
  • По някоя причина, изглежда, че мехурът на симулацията се намираше на същото място като и кулата в началото на епизода, което вероятно набляга, че Ксана е нападнал така да зароби Од, Улрих и Юми в симулацията в течение на връщането в миналото. Неизвестно е да ли това е истина и ако е, неизвестно е да ли кулата след епизода е останала читава, тяй като не е видяна след унищожаването на симулацията.
  • Изглежда, че в целия епизод нито едно чудовище на Ксана не е нападнало Аелита, докато симулацията съществуваше, вероятно защото е нямала достатъчно енергия да постави и защита, да употреби блокове като копия на хората и паралелния свят в същото време, като в епизода „Далечни спомени“. Все пак, причината може да бъде как в епизода „Далечни спомени“ е употребен един блок, Уилям-Ксана и две тарантули, за да го бранят. От друга страна, в този епизод беше нужно генериране на цялата академия, при което Ксана вероятно трябваше да направи и петдесетина блока.

Галерия[]

Advertisement