Код Лиоко Уики
Advertisement
Претендентът
Lyoko58
Дата на излъчване (Франция) 14 октомври 2006 г.
Дата на излъчване (САЩ) 12 октомври 2006 г.
Оригинално име Le prétendant
Английско заглавие The Pretender
Сезон 3
Епизод в сезона 6
Епизод в сериала 58
Списък с епизоди
предишен
Аелита
следващ
Тайната

Претендентът е шестият епизод от третия сезон и петдесет и осмият епизод от сериала Код Лиоко.

Описание[]

Кула е активирана в пустинния сектор. За жалост на една врана върху електрически стълб, спектър на Ксана я атакува. Тя отлита, за да намери още единици на своя вид, които да постави под контрола на Ксана.

В банята на сградата със спалните, Од и Улрих са всред разговор за ефикасността си, да знаят кой е най-добрият Воин на Лиоко. Жереми стига и заявява, че е развил статистичка програма за определянето на успеха в Лиоко по сигурен и праведен начин. Джони после влиза и пита Улрих да ли има момент да разговарят частно. Той тогава призна и казва на Улрих, че е влюбен в Юми, питайки как може да ѝ се сближи с нея. Улрих решава да бъде неприятен и отговаря да я следва, което ще я „заинтересува“. Когато Жереми, Аелита и Од съзнават за този непристоен жест, те ругаят Улрих за неговото безразсъдство, да не споменаваме как той е единственият, който се смее, когато Джони няма да се отдалечи от Юми в трапезарията, за нейната жалост.

По-късно Юми заминава да тренира във физкултурната зала, докато останалите от групата са на тест по география. Когато сравнят отговорите при автомата, Жереми, Аелита, Од и Улрих забелязват, че на близкия кабел се е насядала куп врани. Една от тях полита да клъвна Жереми, който в един бърз момент открива логото на Ксана в техните очи. Без колебание, те тичат във фабриката, наглед губейки своите летящи противници. Щом изчезват под капака на шахтата в парка, междувременно, враните влитат в залата и целят Юми, при което е присъстващ Джони уплашен.

Четиримата влизат в фабричния асансьор, докато Юми тича през парка. Од, Аелита и Улрих заминават в пустинния сектор и се подготвят за невидяна битка заради програмата на статистика. Активираната кула се намира в някой вид кратер, който е релативно чест в пустинния сектор. Тук започва борба с раци: докато самураят и котаракът се скарват в около това кой раците ще ги довърши, Юми в бараката е нападнала от колосално ято врани! Поради момент на невнимание Од е девиртуализиран, но голяма част от раците е унищожена. Аелита може да влезе и да деактивира кулата, но надеждата бледнее… Юми вече е на път към болницата, а Жереми лежи онесвестен на пода на лабораторията, нападнало го е наводнение от врани.

Аелита е направила ужасен ход с излизането от кулата. Стига рояк стършели, а от засада излиза медузата, за да вкара временно-контролния протокол на Ксана в паметта на Аелита. За всичко да бъде още, още по-лошо, стършелите девиртуализират катаната на Улрих, а единствената личност в съзнание в лабораторията е Од. В линейката, състоянието на Юми е критично, пулсът ѝ става по-бавно. Полусъзнаваща, питаше Джони защо не е престанал да я следва и ѝ призна какво му каза Улрих.

За да накара и Воините и зрителите да се сбогуват с пустинния сектор, Ксана праща манта, която да превози Ксанифицираната Аелита до крайпътната кула щом медузата завърши своята работа. Използвайки голямата си брзина, Урлих се втурва зад тях и успява да отхвърли Аелита от мантата. Все още без оръжие, Улрих прави всичко, което може, за да предотврати Аелита да стигне до кулата на пътя; тя върху него хвърля енергийни полета и той се опитва да я задържи като мишената, но това не функционира. Докато се бори срещу стършелите и мантата с дълъг камък като меч, Аелита най-накрая стига до кулата! Следи неизбежността, тя въвежда код „Ксана“. Жереми идва към себе си. Знае, че поне за пустинния сектор всичко е готово и възможно най-скоро задейства връщане в миналото, за да спаси Юми и своите приятели в сектора, който изчезва.

Назад във времето, Улрих пита Джони да пренесе своето извинение на Юми, която приема чувствата на Джони към нея и му позволява да седне с нея, за да учат. А програмата за статистика? Жереми представя най-добрия Воин на Лиоко на месеца: Аелита!

Любопитни факти[]

  • В канализационните тунели Аелита шофира скейтборд, въпреки че тя често в тунелите използва тротинетка.
  • Използването на Ксана на врани в този епизод дефинитивно е инспирирано от филма Птиците в режисура на Алфред Хичкок.

Галерия[]

Advertisement