Код Лиоко Уики
Advertisement
Предпочитам да не говоря за това
Lyoko74
Дата на излъчване (Франция) 22 август 2007 г.
Дата на излъчване (САЩ) 31 юли 2007 г.
Оригинално име Je préfère ne pas en parler
Английско заглавие I'd Rather Not Talk About It
Сезон 4
Епизод в сезона 9
Епизод в сериала 74
Списък с епизоди
предишен
Реплика
следващ
Горещ душ

Предпочитам да не говоря за това е деветият епизод от четвъртия сезон и седемдесет и четвъртият епизод от сериала Код Лиоко.

Описание[]

В гората, Жереми реши да упражнява своите приятели, за да бъдат в дисциплината да се оправят с Ксана. Четиримата Воини на Лиоко обаче не смятат, че е най-добрият треньор на света Жереми, който дори не е нито толкова добър във физическото възпитание. Когато се върнат в Кадик, приятелите се опитват да го разбират. Но тогава той предлага специалист! Изглежда, че Аелита има идея. Те стигат при стаята на Джим. Жереми пита професора по физическо да ли може да приеме формиране на командоска група да им бъде сержант. Трогнат от спомените си за годините, когато беше инструктор на специалните сили, Джим приема и не губи време да организира среща следобед в гората! И това е за ВСЕКИ. На Жереми му е мъка: ще трябва да премине през тренировките! След това опакова лаптопа и отива с останалите при кръстовища в гората.

Тренингът на Джим започва с викане, тъй като групата е закъсняла с три секунди. Тренировките могат да почнат: въздълъг джогинг, след което следи низ тренировки, по време на които Жереми пука! По време на кратка пауза, нашите приятели се оплакват от темпото. Джим не им съчувства, подсещайки ги за това, че силата се създава в неволя. Тогава ги кани да тичат, уплашени са. Пак започват да джогират по неравния терен. Од се присъедини към Жереми на края на колоната, изтощен: прекалено е ял. Тренировките тогава са малко специализирани: балансиране, пълзене, катерене, преминаване на мост от въжета. Бузите на нашите приятели се зачервеняват. Най-накрая е време за истинска почивка. Юми след това убеждава Джим да разговаря с тях за разните възбуждащи работи за живота. Преподавателят е изгубен в анекдоти. Но нищо не го предотвратява от това и когато паузата е завършена, групата пак встава, освен Жереми, който малко закъснява, тъй като е регистрирал активирана кула!

Не толкова далеч пред тях, появява се глиган под контрола на Ксана. Джим срещу него се изправя смело, спомняйки си своите години в джунглата в Мианмар. Когато стига Жереми и Ксана регистрира мишената, преподавателят се хвърля да защити ученика! Метнат е в несвяст. Улрих тогава замайва глигана и заминава в гората. Намира сигурност на височина, поразявайки световъртежа. Жереми се подслонява с Джим в пещера, а професорът велича неговия успех. Аелита, Од и Юми минаваха през гората, за да дойдат до фабриката, а техните тренировки се изплатиха, пътят беше утежнен с тежки пречки.

Накрая глиганът се отказва от Улрих и се връща там, където са Жереми и Джим. Улрих използва шанса и заминава във фабриката. Идвайки там, Воините на Лиоко смятат, че е по-лошо, отколкото са си мислили: както вече атакува Земята, Ксана е изпратил Уилям, за на своята черната манта да напада сърцето на Лиоко с общество от три обични манти. Аелита виртуализира Юми и Од в Сектор 5, а на изхода им програмира превозните средства. После задейства отложена виртуализация в горския сектор за Улрих и себе си. Жереми и Джим са прикривали своя подслон с папрати. За да маскират своите миризми, трият се с листа от мента. Това инспирира Джим отново да говори за своето минало, припомняйки си времето, когато е използвал екскременти на северни елени, за да изненада подпалвачи в Квебек.

Улрих и Аелита пътуват през горския сектор, но не виждат кулата. От друга страна, на текущото местоположение нападат ги раци. Не искайки да се оттеглят, унищожават ги и продължават търсенето. В сърдечната камара, Од и Юми се изправят срещу мантите. Юми унищожава една. Од тогава скочи върху друга, която, обезумяла, стреля по един от своите съюзници. За жалост, котарака го девиртуализира манта след отстъпването на неговия щит. Юми тогава хвърля своите ветрила и унищожава оставащите манти, включително и тази на Уилям. Скачайки от мантата, след като експлодира, обкръжи Юми. В горския сектор още няма следа от кулата. Улрих и Аелита се обръщат около себе си: кулата трябва да бъде в близостта на раците. Стигнаха при раците и Улрих бива девиртуализиран. Аелита сама се намира срещу двете чудовища. Тя унищожава един от тях.

В гората, глиганът следва миризмата на плячката. За да защити Джим, Жереми побягна с глигана по петите. Професорът се диви на смелостта на своя ученик. Жереми се подслонява на моста от въжетата, но глиганът непрекъснато удря в дърветата, които мостът поддържа. Жереми почти губи захвата си. Баш преди да падне, Джим се появява въпреки ранения крак, който е имобилизирал Жереми, и бива нокаутиран от страна на животното. Глиганът после тръгва да преследва Жереми. В същия момент, Уилям напада Юми. След това тръгва да се втурва към нея, сигурен в своята победа. Момичето тогава го изненада, отхвърля Уилям иззад себе си и девиртуализира го. В горския сектор, Аелита намира кулата: Ксана го е направил невидима, но едно от енергийните полета пропусна рака и покри кулата с розово лъчение. След това се втурва в кулата и въвежда кода „Лиоко“. Връщайки се на себе си, глиганът бяга в дърветата.

Когато се върнат в Кадик, групата схваща, че Джим не е схванал, че изкуствен интелект е причината на неволите: той само си мисли, че спонтанно ги е нападнал глиган и че е завършил на двуседмично боледуване. Той тогава предлага на групата да продължат с обучението, когато се опорави. Отказват всички освен Жереми!

Любопитни факти[]

  • Заглавите на този епизод на повечето езици имат връзка с поговорката на Джим „предпочитам да не говоря за това“, която е станала познат гег за времето на сериала, който се появява винаги, когато Джим избягва да разговаря за различни работи за живота.
    • С изключение на първата част на епизода „Ксана се пробужда“, Джим говори повече за тези работи, по ироничен начин.
  • В този епизод Ксана за последен път се опита да унищожи сърцето на Лиоко.
  • Обучението за Воините на Лиоко никога не е нито споменавано, нто продължавано.
  • Съзнаваме, че НАСА е затърсила от Джим дори да тества техните костюми за безтегловно състояние във водата.

Галерия[]

Advertisement