Код Лиоко Уики
Advertisement
Око да види, ръка да пипне
Lyoko2
Дата на излъчване (Франция) 10 септември 2003 г.
Дата на излъчване (САЩ) 20 април 2004 г.
Оригинално име Le voir pour le croire
Английско заглавие Seeing is Believing
Сезон 1
Епизод в сезона 2
Епизод в сериала 2
Списък с епизоди
предишен
Гигантското плюшено мече
следващ
Ваканция в дим

Око да види, ръка да пипне е вторият епизод от първия сезон и от сериала Код Лиоко.

Описание[]

Епизодът започва така че инженер-ръководач от локалната ядрена централа подучва дяците в Академията Кадик за основните принципи на работа и сигурностните мерки на ядрените фабрики. Мнозинството от учениците е отегчено, докато Жереми пита да ли е възможно да се употребят виртуални частици при материализация в реален свят с такива процеси, Од и Улрих знаят, че той търси начин да подобри програмата за материализация. Все пак, професорът му казва, че това е само в домаха на научната фантастика. Госпожа Херц коментира, че Жереми е съвършен ученик, но малко и мечтателко, на което останалите се смеят. Внезапно, спря електричеството, което напоява проектора. Професорка останалите ги уверява, че става въпрос за прегряване.

След часа пристига Юми и разговарят, че може би за късото съединение е отговорен Ксана. Господин Делмас пристига и казва на Од, че ще може да основе музикална група „Прогресивните поп рок“ (въпреки че той нарече групата „Фокстрот фанатици“), до колкото те ще позволят заинтересованите да опитат. Жереми не е в групата, а и ще да работи по програмата за материализацията на Аелита. Той по-късно разговаря с Аелита и споменава какво се е случило и активира скенер. Аелита каза, че не е усетила нищо необичайно в Лиоко.

Междувременно в трапезарията, Од раздава флаери за групата, дори и на Джим. Отказва обаче да даде един на Николас. По-късно Од избира какво ще от автомата, коментира, че супата е отвратителна и Улрих бързо натиска бутона за супата. Все пак, само две-три капки изтекоха. Жереми пак съмнява в ниския напой на електроенергията. По-късно, в аудиторната зала, проведено е прослушването. Първият кандидат е Емануел Милард, макар че не им харесва хеви-метъла за групата. После пристига Наоми Нгуен. Привлича Од, макар че е нова в свирането на барабани и на всички освен на Од не се е показала добре. Междувременно, Жереми установи, че в пилона край училищната порта е акумулирано дори 400 000 волта на висок волтаж. Аелита му се обажда, но около пет секунди след като конверзационното прозорче се отвори, електроенергията е изчезнала. Жереми търчи до училищната порта и вижда, че около пилона летят сини искрици.

Жереми отива до приятелите си и говори им какво се случва. Баш тогава, пристига Сиси със своите последователи. Од не вярва, че Николас умее да свири на барабани, но накрая го пускат и показва, че за барабаните е наистина майстор. После пристига Джим с тромбон. Междувременно, Жереми пристига в фабриката, баш когато Аелита усеща силни пулсации: Ксана е активирал кула в пустинния регион. Жереми схваща какъв е планът на Ксана и е ужасѐн. Групата изглежда няма нужда от тромбонист и получава обаждане от Жереми. Веднага спешат във фабриката.

Щом пристигнаха, Жереми на групата ѝ съобщи че, когато Ксана акумулира милион волта в пилона, ще насочи тая енергия към ядрената централа. Когато това се случи, Ксана ще може да разнесе определената територия около ядрената централа, което ще се случи ако паднат в Лиоко! Юми казва, че властите трябва да бъдат предупредени, но ще трябва да им кажат всичко, а когато Ксана бъде открит, ще угасят суперкомпютъра, а със самия тоя и Аелита. Идва до гласуване и надделя страната за, поради желанието на Аелита да не умрат хиляди хора, само за да се спаси. Од и Улрих биват виртуализирани в Лиоко. Юми отива да предупреди властите.

Юми намира директора, г-жа Херц и инженера, за да им съобщи, че централата ще експлодира. Междувременно, Од, Улрих и Аелита — пулсациите ги водят до оазис, но кулата не могат да я намерят. Юми не я повярваха, докато акумулацията на пилона стигна до 85%.

В Лиоко всички нервно седят около оазиса. Од хвърля камъче във водата и просто пада вътре, вместо да разтърсва водата. Схваща, че това не е вода ами повърхностния слой и скача вътре. Улрих и Аелита го следват и стигнаха до кулата, която я пазеха раци. Аелита се опитва да побяга и Од се жертва. Улрих победи един, но акумулацията стигна до 95%.

Междувременно, Юми обяснява всичко на електричарите при пилона и изглежда, че почти ѝ вярват, но тогава я питат как знае, че това ще се случи. Улрих порази другите два рака и Аелита влиза в кулата. Пилонът стига до 100% и Ксана насочи енергията към централата, но Аелита в последната секунда деактивира кулата. Жереми стартира връщане в миналото.

След връщането, групата (Од като китарист, Николас като барабанист, Улрих за клавиатурата, Юми за микрофона и Джим като тромбонист) извеждат песента Мистъри Гърл, която всъщност е за Аелита. Жереми коментира, че енергията е „супер ядрена“ и че ще „дигне града във въздуха“. Епизодът така се завършва.

Любопитни факти[]

  • Повечето от сцените от този епизод е употребено в интрото на първия сезон.
  • Джим знае да свири на тромбон.
  • Това е първият епизод, в който е представлено утрояването.
  • В този епизод, около седмата минута от епизода, възможно е да се види син екран на смъртта ако се погледа на забавен каданс.

Галерия[]

Advertisement