Код Лиоко Уики
Advertisement
Неизвестна територия
Lyoko28
Дата на излъчване (Франция) 7 септември 2005 г.
Дата на излъчване (САЩ) 20 септември 2005 г.
Оригинално име Terre inconnue
Английско заглавие Uncharted Territory
Сезон 2
Епизод в сезона 2
Епизод в сериала 28
Списък с епизоди
предишен
Нова поръчка
следващ
Проучване

Неизвестна територия е вторият епизод от втория сезон и двадесет и осмият епизод от сериала Код Лиоко.

Описание[]

Аелита доживява кошмар, онзи, който е започнал от когато е материализирана на Земята преди няколко дни.

Жереми в интернет свършва проучване за Ермитажа и, след нощ на хакване, съзнава, че собственикът е бил Франц Хопър. Съзнава, че личност с същото име е била и професор по природни науки в Академията Кадик, та той обмисля да ли те са едно и също. Улрих мисли да са, но Жереми все пак иска да се увери, така че ще прегледа архива на академията. Той предлага да се разясни възможната връзка между Ермитажа, фабриката и Лиоко.

Аелита отива да си вземе душ, но се натъква на дълга опашка. Съзнава, че Сиси е била вътре и че всички ги е накарала да чакат, което всъщност често се случва в академията. Сиси забелязва Аелита и казва ѝ, че вероятно ще чака няколко часа в такава опашка, но казва и, че има още един душ горе с нито едно момиче. Аелита отива горе, но Сиси само е изиграла зъл трик; това бяха душовете за момчетата. Улрих и От нежно я отвеждат, а там бяха и Сиси, Херб и Николас. Улрих е сърдит на Сиси, че е била така зла, щом знае, че Аелита лесно може да падне на такива неща. Изглежда, че Сиси баш я брига. За всичко да бъде още по-лошо, Джим е още по-бесен заради това, че Аелита е направила това.

Аелита се натъква на Юми и съобщава ѝ нейните кошмари и тежината на адаптацията към новия живот. Юми я уверява, че това се случва, тъй като не е навикнала да живее на Земята; не е преминала нито една седмица. Междувременно, Жереми се промъква по архива на академията, докато Од и Улрих пазят на стража. Намира документ, подписан от страна на Франц Хопър и сравни подписа на документа на Ермитажа; същи са, доказвайки, че става въпрос за една и съща личност.

Жереми, Од и Улрих, искайки да съзнаят повече, заминават в Ермитажа. Докато преглеждат полицата Жереми се натъква на някои книги по физика, а тогава една за Картаген и Пуническите войни, за което са учили миналата учебна година. Когато Жереми отвори книгата, зърна голям брой закръглени дялове и бележки.

В академията, Аелита е сама в трапезарията, опитвайки се да обядва, незапозната със системата на трапезарията. Учениците в редицата зад нея губят търпение и се оплакват. Става ѝ неудобно и се отказва. Улеснило ѝ е, когато видя Юми, но, когато види, че Юми дружи с Уилям, отказва се и излиза. Аелита се натъкна на Сиси, която е пак бездушна към Аелита, предлагайки ѝ да се върне на „големия бял север“. Аелита, опечалена, казва, че там поне ще се чувства като у дома си, и тича към парка.

В час, госпожа Херц забелязва отсъствието на Аелита, изненадвайки Жереми, Од и Улрих. Сиси им казва, че се е върнала в Канада и повтаря това, което Аелита ѝ е казала. Жереми се преструва, че му е лошо и търси да иде в лазарета и Од и Улрих доброволно се явяват да идат с него. Извън кабинета, Жереми схваща къде Аелита е отишла: назад в Лиоко. Всички отиват във фабриката с Юми.

В Лиоко, Аелита се скита из горския сектор, но я нападат блокове. Жереми виртуализира приятелите си. Комитетът по посрещането е твърде силен, така че имат нужда от превозните средства. Блоковете преследват Аелита до ръба на сектора, но тогава се случва нещо неочаквано.

Появява се голямо, бяло кълбо с тъмносиньото око на Ксана отникъде и поглъща Аелита. Жереми губи контакта с нея; неговите сензори изобщо не я детектират. Юми се плаши, мислейки, че блоковете са я убили, но Жереми смята, че не става въпрос за това. Детектира, че Аелита е изчезнала от сектора, но тежко, че ще бъде от Лиоко да е изчезнала.

Кълбото изхвърли Аелита в голямо, синьо, кръгло помещение. Появява се проход и влиза в него, но не след длго я атакува змиеподобно чудовище, червей.

Тримата в Лиоко биват нападнати, когато Жереми схваща какво се е случило; Аелита е в петия сектор на Лиоко, за който по-рано не знаеха. Секторът се нарича Картаген. Схващайки, че Аелита трябва да е там, опитва се да пристъпи към Картаген, но се нуждае от код. Нападенията са все по-силни и Жереми схваща, че обладава читав низ възможни пароли на длана — взима книгата за Пуническите войни, за да дойде до кода. След доста неуспели кодове, Жереми започва да обмисля: иска да е в Картаген. За да бъде в Картаген без смущение, трябва да го спечели. Спомни си името на личността, която спечели Картаген и въвежда кода: СЦИПИО.

Поради кода, пак се появи кълбото, от което нападателите бягат. Поглъща Улрих, Юми и Од и води ги до бяла сфера на другия край на горския сектор с изключителна бързина.

Кълбото най-накрая стига в същата стая, в която Аелита се намираше. Те излизат в коридора, за да търсят Аелита, която беше нападнала от медузата на Ксана, поради което Жереми установи, че медузата ѝ краде меморията. Нападнеха медузата, докато не я изпусна. Стените около тях започват да се сгъват, така че Воините на Лиоко тутакси трябва да се върнат в кръглото помещение. Жереми призовава кълбото, за да ги отнесе назад в горския сектор. Там Аелита се материализира в кула.

На Земята, Аелита се извини за своето бягство. Останалите я тешат, знаейки колко нов живот ѝ е труден. Улрих и Юми предлагат да се върнат в новия сектор, но Жереми ги забавя, тъй като трябва добре да го проучи. Сиси пак се появява, но Аелита изненадва всички, като ѝ го върна сама.

Любопитни факти[]

  • Това е първият епизод, в който са се появили транспортьорът и Картаген.
  • Идентичността на Франц Хопър в този епизод е разкрита.
  • Това е първият епизод, когато Сиси е била наречена с истинското си наименование, Елизабет.
  • Във френския оригинален скрипт, епизодът беше неподходящ. В сцената с душовете, Од леко би се показал на Сиси „извън рамката“ с псуване. Сцената по-късно е редактирана.
  • Английското заглавие на епизода, „Uncharted Territory“, има неправилно написано миналото страдателно причастие „unchartered“.

Галерия[]

Advertisement