Код Лиоко Уики
Advertisement
Напастта от плъхове
Lyoko11
Дата на излъчване (Франция) 12 ноември 2003 г.
Дата на излъчване (САЩ) 3 май 2004 г.
Оригинално име Enragés
Английско заглавие Plagued
Сезон 1
Списък с епизоди
предишен
Момичето на мечтите ми
следващ
Нападение на рояци

Напастта от плъхове е единадесетият епизод от първия сезон и от сериала Код Лиоко.

Описание[]

Епизодът започва с няколко плъха, кои се опитват да се домогнат на храна. Другите плъхове карат един, така той сам да иде и намира няколко ябълки. Спектър на Ксана обаче напада и поема контрола над горкото животно.

В библиотеката, Жереми обяснява на Аелита защо трябва да бъдат тихи, докато са там. Улрих и Од се играят с хартиена топка и Улрих побеждава, но губи равновесието и пада от стола. Ругае го Джим, докато Юми приглушено се смее. Идва директорът и Джим го хваща за ухото, но този води Жереми да поразговаря с него.

В канализацията, плъхът, когото е обладал Ксана хапе останалите плъхове и разпространява инфекцията на Ксана, създавайки войска от вредители. В парка, Жереми казва на Од, Улрих и Юми защо директорът го е извикал: казва, че училищният психолог вече някое време го е наблюдавал и ще обмисли да бъде изпратен в училище за надарена деца, ако на тестовете се потвърди, че има висок коефициент на интелигентност, да не споменаваме как там ще има голяма стипендия, което родителите му не би пропуснали.

В двора, Жереми и приятелите му разговарят как да се провали на теста за интелигентност, за да избегне да се впише в друго училище. Жереми казва, че такива тестове са препълни с трик-въпроси, така че е нужно да бъде умен, за да го направи. Юми казва, че е най-умният та че не трябва да се притеснява, и тогава Жереми казва, че ще даде всичко от себе си, за да се провали. Юми си тръгва и казва на Улрих да я обвестява за всичко, което ще се случва.

В библиотеката Жереми прави теста, а Улрих и Од вечерят. Междувременно плъховете са изгризали електрическите жици и училището потъва в мрак. Сиси, люта, тъй като искаше да се докара, схваща, че войската от плъхове е в стаята ѝ и успява да избяга. В трапезарията, всичките глупеят и Улрих ги смирява, а тогава плъовете започват да падат от тавана и атакуват. Всичките присъстващи се опитват да си тръгнат, но са ги обкръжили хиляди плъхове. Улрих звъни на Юми, а по Жереми, но психологът му брани да отговори.

Заробени в трапезарията употребиха пожарогасители, за да откарат плъховете и избягат. Сиси е от другата страна на войската от плъхове, но спаси я Юми на велосипед. Юми казва на всичките присъстващи да отидат на покрива на сградата на природните науки, докато тя, Од и Улрих отиват във фабриката. Тъй като канализацията е пълна с плъхове на Ксана, трябва да идат пеш до фабриката през града. За техен късмет, при реката се намираше гумена лодка, с която догребаха до фабриката. Жереми се втурва до фабриката, докато Юми виртуализира Од и Улрих в пустинния сектор. Там намират Аелита, която преследват два ръка, но в този момент Ксана мени наклона на платото, поставяйки го на почти прав ъгъл в отношението на дигиталното море. Аелита употреби креативността, за да спаси всичките трима. Од ще одвлича вниманието на раците и унищожава един, но губи опората и пада в морето, но ракът точно навреме го девиртуализира.

Жереми стига във фабриката и казва на Юми да иде до скенерите. На Кадик останалите са на покрива, а плъховете успяха да стигнат до тях и да се опитат да продъвчат през вратата. В Лиоко, Улрих защитава Аелита, но е прострелян два пъти. Опитва се да унищожи рака, но го девиртуализира. Щом ракът се приготвя да нападне Аелита, Юми го унищожава. На Кадик, плъховете успяха да се пробият през вратата на покрива. Юми води Аелита до кулата. В библиотеката, психологът откарва плъховете с фенерче в библиотеката. Аелита влиза в кулата и щом плъховете тръгнат да нападат децата, кулата бива деактивирана. Жереми казва „връщане в миналото, веднага!“ и те се връщат във времето. След обратното пътуване, групата е в библиотеката и говорят за теста, който Жереми ще обработи. Юми пита Жереми да ли е намерил начин да се провали на теста, той казва, че ще знае как да сгреши, тъй като вече знае всичките въпроси, а Улрих пита да ли ще проработи. Жереми казва, че всичките отговори ще ги вземе от Од! Улрих и Юми започват да се смеят, а на Од му е неприятно. Така се завършва епизодът.

Любопитни факти[]

  • Од посочва към музикалната група „Банда плъхове“ в един момент. Това беше група от 60-те, състояща се от Дийн Мартин, Франк Синатра, Сами Дейвис младши, Джои Бишъп и Питър Лоуфорд.
  • Заглавието може би има референция с черната смърт, което, по същество, е била чумната пандемия. Иронично, преносителите на бактерията йерсиния пестис, която причинява чумата, са плъховете.
  • Това е първият път, че Ксана е обладал живо същество.
  • Училището за надарени деца е споменато в епизода „Франц Хопър“.

Галерия[]

Advertisement