Код Лиоко Уики
Advertisement
Лиоко минус едно
Lyoko54
Дата на излъчване (Франция) 16 септември 2006 г.
Дата на излъчване (САЩ) 5 октомври 2006 г.
Оригинално име Lyokô moins un
Английско заглавие Lyoko Minus One
Сезон 3
Епизод в сезона 2
Епизод в сериала 54
Списък с епизоди
предишен
Право на сърцето
следващ
Приливът

Лиоко минус едно е вторият епизод от третия сезон и петдесет и четвъртият епизод от сериала Код Лиоко.

Описание[]

В Академията Кадик настъпи сутринта, а Жереми е прекарал цялата нощ на протокола да прехвърли Воините на Лиоко в интернет. Този ден е особен, тъй като както в началото на всяка учебна годиня, време е да се избере представител на класа! Од, прехвърлен в класа със своите приятели, кандидат е за представител, представлявайки пречка за Жереми, който приема само половината от онова, което Од прави. И Херв е кандидат за представител на класа. Междувременно, класът на Юми отива до гората с автобус с госпожа Херц и Джим, на тоя излет по биология отиват всички… По-точно, почти всички, Уилям е на задържане след часовете.

Ксана в горския сектор активира кула, докато Од излага онова, което има да каже за представител, опитвайки се да убеди класа, че е възможно да се разбира как е да бъде ученик с оценките по-малки от много добри, тъй като и самият той е един от тях; отличните ученици като Жереми и Херв не могат в тях да се наредят. За това време, спектър на Ксана влиза в училищния автобус и се спира. Юми встава, обезпокоена, но онова, което открие още повече я плаши: целия клас, включително и професорите, ги е обладал Ксана. Тя чупи прозореца и оттам бяга и звъни на Жереми.

Нашите приятели използват интересно извинение, за да напуснат избирането и се разделят по обичай: Од, Жереми и Аелита отиват във фабриката, докато Улрих отива в гората, където Юми се опитва да побегне от нападателите. Не схваща, че Уилям го следва, на Улрих мисълта за това и не му харесва, но препознава Уилям като силен съюзник. В гората, Ксанифицираните хора електрошокират Юми. Од и Аелита са виртуализирани в горския сектор недалеч от кулата. За да ги задържи, Ксана праща четири тарантули. Върху оверборда, Од показва пълно успех, а само две тарантули остават живи след няколко моменти. Од се разделя от Аелита, за тя да може да деактивира кулата, докато той мами тарантулите. Изглежда, че Ксана твърде рано е паднал в капана. В гора, Улрих и Уилям храбро се борят с обладания клас, при което Уилям използва дървения прът. Тези двамата се разделят.

Аелита отива към кулата, докато не я срещне старият приятел: медузата! Сякаш на Ксана нейните спомени не са му били достатъчни, още веднъж тръгва да я преследва. Момичето се брани с енергийните полета, но чудовището е по-решено от някога и дори избягва полетата, не се колебаейки да я хване със своите пипала. Медузата я хваща, но, докато Жереми гледа зашеметено, схваща, че медузата е започнала нещо да вкарва в паметта на Аелита. Од унищожава една от двете тарантули и отива да освободи момичето от пипалата на огъвната медуза. Но стига твърде късно; медузата освобождава Аелита, правейки каквото на Ксана ѝ трябва. Аелита, обаче, и за в бъдеще е жива, все пак със странен знак в очите… В реалната гора, Улрих започва да пада под гнева на Ксанифицираната г-жа Херц и Джим. Юми, която е дошла към себе си, стои пред професорите с Уилям. Г-жа Херц бързо хваща пръта на Уилям и го отхвърля на страна. Улрих и Юми са сами.

Од бавно се приближава към Аелита, но тя го отхвърли от себе си и се загледа в него с изражение, което открива какво се е случило: нейните очи в себе си имат логото на Ксана, което значи, че тя е под контрола на Ксана! Тя се катери върху носа на тарантулата и чудовището я води до крайпътната кула, докато Од се опитва да ги стигне върху оверборда. Защитена от страна на чудовищата, момичето няма затруднения и влиза в кулата и отлети до интерфейса. Веднъж на върха, тя въвежда новия, мистериозен код, съставен от четири (пет на български) букви, които нашите герои много добре знаят: КСАНА. Ефектът на този код е непосреден: горският сектор започва съвсем да се дезинтегрира! Аелита пада от кулата, която се изпари и пак е свободна. Жереми ги девиртуализира, спасявайки ги от близка среща с дигиталното море. Скоро от горския сектор да не остане нищо. Единственият позитивен ефект е, че активираната кула също се е изпарила и тогава Улрих и Юми вече не са в опасността.

Когато Ксенифицираните ученици и професори са дошли към себе си, вярват, че са потънали в някой сън. Улрих води припадналия Уилям в академията, мислейки, че е имал нощна мора. Жереми схваща, че Ксана иска да унищожи повърхностните сектори, за да предотврати отбора да стигне до Картаген. Той затова трябва да намери начин директно да виртуализира групата в Сектор 5. Той казва и, да се е отказал от това да бъде кандидат и Од става представител на класа.

Любопитни факти[]

  • Това е един от много малко епизоди, където личност, която не е Воин на Лиоко, осъзнаващо е помагала на групата да поразят Ксана, без връщане в миналото да не е употребено. В този случай, Уилям помага на Улрих и Юми да се оправят с целия клас под контрола на Ксана, но, след припадъка е върнат на задържането след часовете и е убеден, че всичко това само е бил лош сън.
  • Медузата за първи път представя способността да постави личност под контрола на Ксана.
  • Ксана в този епизод е имал вече от петнадесет личности под своя контрол в същото време.
  • За първи път е употребен кодът „Ксана“, както и че някой сектор е изтрит.
  • Изчезването на горския сектор бе някакво предсказание, когато госпожа Херц обясни, че горите по света изчезват за времето на излета.

Галерия[]

Advertisement