Код Лиоко Уики
Advertisement
Ксана се пробужда
Lyoko0
Дата на излъчване (Франция) 21 октомври 2006 г.
Дата на излъчване (САЩ) 2 октомври 2006 г.
Оригинално име Le réveil de XANA
Английско заглавие XANA Awakens
Сезон 1
Епизод в сезона 0
Епизод в сериала 0
Списък с епизоди
предишен
следващ
Гигантското плюшено мече

Ксана се пробужда е прикуълът на „Код Лиоко“, издаден след третия сезон и състоящ се от две части.

Описание[]

Макар че този епизод бе създаден след третия сезон, събитията, които описва, се случват преди първия епизод от първия сезон (оттук и името му). В някои страни този прикуъл е известен като „епизод 0“. В тези два епизода героите се познават.

Част 1[]

Някъде през новата учебна година, дванадесетгодишно надарено момче на име Жереми Белпуа отива в напуснатата фабрика, докато търси части за своите миниатюрни роботи. В търсенето си, намира лабораторията и решава да реактивира суперкомпютъра, за да види какво е вътре в него. Когато се включи, на екрана случайно се събужда мистериозна, розова изкуствена интелигенция, която веднага пита къде се намира.

На следващата сутрин, нов ученик пристига в Академията Кадик и казва на Улрих Щерн, че се казва Од Дела Робия и че ще бъде новият му съсед по стая. Улрих в този момент казва на Од да започне отношението полека. Девойка на име Сиси Делмас пристига и казва на Улрих, че ще се срещнат в осем вечерта. Од веднага става заинтересуван от Сиси, въпреки твърдението на Улрих, че Сиси е само влюбена в него. Од продължава да безпокои Улрих след часовете с шеги, казвайки, че до края на деня Улрих няма да може без Од.

По време на пауза между сутрешните часове, Жереми се връща в лабораторията, за да стъпи в контакт с мистериозния изкуствен интелект, който срещна снощи, когото Жереми нарича „Мая“. Докато може да отговори на въпроса ѝ за това, къде е тя, открива виртуален свят, наречен „Лиоко“, но не знае защо тя е там. Когато Мая излиза от кулата, в която се пробуди, открива голяма гора и показва на Жереми снимка на тази гора: леденият сектор. Докато Жереми вижда на холографската карта три други сектора с различна окръжения, Мая е нападната от две създания, които започват да стрелят по нея. Връща се в кулата, където Жереми забелязва, че се регенерират жизнените ѝ точки.

Докато Юми Ишияма купува нещо от автомата за продажба, Од продължава да безпокои Улрих за Сиси, докато Улрих все още казва на Од, че не е той нейният тип. Междувременно, Жереми се опитва да отбере нещо на автомата и веднага е електрошокиран. Мистериозен знак, идентичен с онзи, който беше на виртуалните чудовища на Лиоко, появява се незабелязан на бутоните на автомата. Улрих води Жереми в училищната болница, където медицинската сестра Йоланда Перудин казва на Улрих, че Жереми ще бъде в ред.

Докато се Жереми, Улрих отива на час по бойни изкуства, който се състои само от него, докато японска девойка, която е за кратко видяна по-рано, идва на час. Джим Моралес, техният професор, шегува се, сравнявайки имената на различни бойни изкуства с ястия в китайски ресторант, а Юми не се люти, тъй като тя е японка. Джим казва на учениците си, че го е нападнал бобър, докато той е работил като лесничей в Квебек, но Улрих и Юми започват да се смеят и казват, че би било по-добре Джим да не беше говорил за това. Когато часът свършва, Юми си иде вкъщи.

Когато Улрих се върна в спалнята си, вижда, че всичките му вещи са разхвърлени заради кучето на Од, Киви. Но, присъствието на Киви в академията представлява нарушаване на училищните правила. Лют заради тази бъркотия, Улрих ще каже на директора за Киви и си тръгва. Междувременно, Жереми продължава да работи в спалнята си, когато екранът му затъмнява и показва същия странен знак, който беше на виртуалните чудовища на Лиоко и на бутоните на автомата. Улрих пристига в спалнята на Жереми в вижда, че неговите роботи го атакуват. Улрих иска да знае какво се случва, след като го спаси. След някое време, Жереми ще му каже всичко само ако Улрих умее да пази тайни.

След като Жереми доведе Улрих във фабриката, той го запознава с Мая и му дава обяснение за всичко, което се е случило във връзка с Лиоко. Той също така набляга, че екранът на неговия компютър, когато неговите роботи го нападнаха, съдържаше знак, идентичен с онзи, който беше на виртуалните чудовища, които нападнаха Мая. Загрижен за опасността, която суперкомпютърът изглежда причинява, Улрих предлага на Жереми да го угаси и да извика полицията. Жереми ще го направи, но първо иска да материализира Мая на Земята, твърдейки, че е намерил нещо, което би могло да го направи. Улрих се съгласява.

Жереми води Улрих на етаж изпод, където му показва стая с три скенера. Все пак, Улрих не вярва на Жереми, когато обяснява какво скенерите правят, така че Жереми предлага да използват опитно зайче, за да го тестват за процеса на виртуализация. Улрих бързо се връща в спалнята си, за да използва кучето на Од, Киви, като опитно зайче. Усреща обаче със Сиси, която все още чакаше Улрих за срещата им, и с Од, който забеляза кражбата на Киви. Двамата пристигат във фабриката тъкмо, когато Улрих поставя Киви в отворен скенер и отива в лабораторията, за да каже на Жереми, че може да започне процеса. Од влиза в скенера, за да спаси кучето си, но за съжаление, Киви се измъква от скенера, оставяйки собственика си вътре в скенера. Од е виртуализиран.

Од се намира в ледения сектор облечен, за объркването си, като голяма лилава котка. Харесва това място, все докато не го атакуват същите чудовища, които нападнаха Мая, и Улрих предлага да се виртуализира със Сиси, за да му помагат. Но Сиси не се съгласява, та Улрих отива сам, а се появява в Лиоко като самурай. Като се има предвид, че техните облици са създадени по странен начин, Жереми предполага, че техните форми са основани на подсъзнателните им мисли. Од завижда на катаната на Улрих, докато не открие, че може да изстрелва стрели от ръчния си шпалир.

Докато Сиси и Киви намират лабораторията, в която се намира Жереми, Жереми се опитва да води Улрих и Од в кулата на Мая, но тримата в лабораторията са нападнати, докато жиците в земята изведнъж оживяват. В Лиоко, двамата случайно падат в една от кулите и се намират в леден пейзаж: леденият сектор. Улрих изтъква, че една от кулите е с червена аура вместо със синя. Двамата скоро намират група блокове, които скоро ги девиртуализират, щом Улрих успя да унищожи един от тях. Назад в реалния свят, Улрих и Од спасяват Жереми, Сиси и Киви. След нападението Жереми стъпва в контакт с Мая и я обвестява, че са в ред. Междувременно, в ледения сектор на Лиоко, кулата, която Улрих видя още по-рано, все още е червена.

Част 2[]

На следващата сутрин, Од поздравява Улрих и Сиси по време на закуска, разкривайки, че е четкал косата си подобно на виртуалния си изглед. Междувременно, Жереми продължава своето изследване на Лиоко. Той обяснява на Мая, че Улрих и Од се връщат на Земята, ако изгубят всичките си жизнени точки, но тя не може. Той обаче открива, че кулите служат като портали между Земята и Лиоко и вярва, че може да използва червената кула, за да я материализира. Улрих все още настоява да изключи компютъра, а Жереми обещава, че ще го направи след материализацията на Мая. Сиси ще тренира за мажоретство и кани Улрих да я види, но той казва не.

Междувременно, в Лиоко, червената кула произвежда странен пулс. Мая зове Жереми, но тъй като той не отговаря, излиза сама от кулата. Пристига в планинския сектор, когато я атакуват още чудовишта. Докато всичко това се случва, Улрих се връща във физкултурната зала и започва реванш с японската девойка. Накрая, девойката се представя като Юми. Жереми и Од отиват в библиотеката, където Жереми проучва програма, която се нарича „връщане в миналото“. Од пита Жереми за помощ в тренировката и го нарича по прякор „Айнщайн“.

По-късно, когато Сиси се връща в стаята си, електрическа сфера я атакува и я оставя в несъзнание. Сферата изчезва тъкмо, когато Николас Поляков и Херв Пишон намерят Сиси и говорят с баща ѝ, директора, за инцидента. Отвеждат я в училищната болница, докато в залата, електрическата сфера атакува Улрих и Юми. Отиват във фабриката и Юми се съгласява да се виртуализира с Улрих, за да помогне на Мая. В Лиоко, Юми се материализира във вид на гейша и има ветрило, хвърля го като бумеранг, което също така служи като щит. В училищната болница, Сиси се пробужда, и в паника, забравя думата си за тайността и разкрива цялата тайна на баща си и Джим. Не вярват на нейната история, та ги довежда във фабриката, за да им покаже, че е истина, докато в Лиоко, Мая влиза в кулата непосредно преди девиртуализацията на Юми.

Когато Мая влезе в кулата, плаващ екран се появява, тя докосва екрана и вижда име, което тя изглежда да препознае: „Аелита“. Тогава вижда думите „Код Лиоко“, а електрическата сфера изчезва. Но, пристигнаха Сиси, баща ѝ и Джим. Без друга опция, Жереми стартира програма, наречена „връщане в миналото“ и се връщат един ден във времето край автомата. Жереми обаче не си спомня нищо. След като му обяснят всичко, Юми заключава, че само хората, които са сканирани от страна на суперкомпютъра, могат да запомнят всичко. Мая настоява, че трябва да угасят суперкомпютъра, тъй като е прекалено опасен. Тя също така разкрива, че името ѝ е Аелита, тъй като си спомни името си, когато го видя на интерфейса на кулата. Но Жереми иска да я материализира, и при работата открива, че изкуственият интелект, който ги атакува, е наречен „Ксана“ и че е използвал червената кула, за да пусне атаката си. Групата реши да не изключи суперкомпютъра, тъй като сега знаят, как да се противопоставят на атаките на Ксана, и Жереми ще продължи да се опитва да доведе Аелита в реалния свят.

Любопитни факти[]

  • Това е началото на историята и увод към сериала Код Лиоко.
  • Това е епизод, поделен на две части.

Галерия[]

Advertisement