Код Лиоко Уики
Advertisement
Капанът
Lyoko14
Дата на излъчване (Франция) 3 декември 2003 г.
Дата на излъчване (САЩ) 6 май 2004 г.
Оригинално име Piège
Английско заглавие The Trap
Сезон 1
Епизод в сезона 14
Епизод в сериала 14
Списък с епизоди
предишен
Точно навреме
следващ
Умиране от смях

Капанът е четиринадесетият епизод от първия сезон и от сериала Код Лиоко.

Описание[]

Звуци се чуват в големи, празни помещения на фабриката, но това не е заради нашите герои… Ксана започва атака. На няколкостотин метра, Жереми изведнъж си спомня нещо, по-рано напускайки тест по математика. Кани другите, защото запознаха Аелита точно преди една година; по някой начин е рожденият ден на виртуалната девойка.

Групата решава да ѝ пожелаят щастлив рожден ден от фабриката. Од и Жереми първо си тръгват там, докато Улрих чака Юми пред нейната класна стая. Когато първите двама дойдат, притискат бутона на фабричния асансьор, но нищо не се случи, по някой объркващ начин. Жереми предлага предположението, че може би е до изчезване на електроенергията. Той и Од тръгват по-нататък в дълбочината на фабриката, за да поискат кутията с бушоните. Недълго след това, идват Юми и Улрих. Когато притиснат бутона, вратите на асансьора необяснимо се затварят, което не се случи, когато се опитаха Од и Жереми. Но преди да се затворят, Сиси влиза в асансьора; следвала е тях двама, решавайки да съзнае да ли се намират на романтично прекарване.

Докато асансьорът бавно се движи на долу, Ксана поема нещата и съсипва кабелите, първо имобилизирайки асансьора, а после напълно откачвайки го, което го хвърля в мрак и пада до дъното на шахтата, оставайки Сиси в несъзнание и Улрих със счупена ръка… В същото време, Од и Жереми ги атакуват машините, които Ксана е обладал. Паднаха в капан. Далеч във виртуалния свят, Аелита усеща пулсации.

Од и Жереми успяват да избягат от обезумелите машини. Те избягват експлозията на котела, кой е претоварил Ксана. От другата страна, в асансьора, ситуацията е сериозна. Юми използва сигурностните стълби и стига до лабораторията, но Улрих е парализиран долу в асансьора със Сиси. Стените край тях пукат, довеждайки до излив на вода от тръбите, а също блокират покривния отвор с разрушения… Интересно, той и Сиси са много защитени един от страна на друг, най-вече когато така наречената вредителка провежда имобилизация над ръката на Улрих.

Аелита я преследва рак, но успява да побегне използвайки креативността си. Към нея се присъединиха Юми и Од. В асансьора, водата заема три четвърти от пространството. Съзнаващи несигурната ситуация на Улрих, Юми и Од, упорити, зрелищно атакуват раците при кулата, кои стрелят в непосредствена близост. Героите ги унищожават, преди двамата да са девиртуализирани. Трети рак е останал, но Аелита успява да се промъкне под него и в кулата.

Улрих и Сиси едва са спасени от удавяне, когато е въведен кодът и задействано връщане в миналото.

В стаята на Жереми е проведено партито за рождения ден на Аелита. Групата е шпионирана от страна на Сиси и нейната дружина. Само Улрих го е забелязал, който приятелски ѝ се усмихна и махна. Изненадана, тя ругае Херв, който казва, че са луди, тъй като „празнуват рождения ден на компютър“, тогава тя нарежда, че утре всичките трима ще празнуват рождения ден на несесера ѝ с грима (!)… Едно е сигурно: мнението на Улрих за Сиси се промени…

Любопитни факти[]

  • В този епизод е отпразнувано годишното познаване на Аелита, което е започнало от специалния „Ксана се пробужда“.
  • Това е единственият епизод в сериала, когато Ксана е нападнал машините във фабриката.

Галерия[]

Advertisement