Код Лиоко Уики
Advertisement
Изкушение
Lyoko38
Дата на излъчване (Франция) 7 ноември 2005 г.
Дата на излъчване (САЩ) 25 ноември 2005 г.
Оригинално име Tentation
Английско заглавие Temptation
Сезон 2
Епизод в сезона 12
Епизод в сериала 38
Списък с епизоди
предишен
Общ интерес
следващ
Неподходящо поведение

Изкушение е дванадесетият епизод от втория сезон и тридесет и осмият епизод от сериала Код Лиоко.

Описание[]

Епизодът започва в горския сектор, където Воините на Лиоко унищожават стършели, за да стигнат до активирана кула. Аелита, когато ще влезе в кулата, я спира медузата, но я унищожи Юми, така че тя успява да деактивира кулата. След това Жереми казва, че ще пусне връщане във времето, но Ксана не е имал време нито да нападне реалния свят, освен това, връщането в миналото му увеличава мощта. Жереми не отговаря защо и стартира програмата.

Групата се върна във времето при автомата, без Жереми. Използват ситуацията, за да размотрят фактите: Жереми изглежда по‑нервозен и повече раздразнен. Загрижена заради това, че Жереми е прескочил часове, Аелита отиде да го посети, питайки да ли всичко е наред. Той е много раздразнен, казвайки, че работи върху нейния антивирус и бъдейки, че Ксана не си почива, той прави същото. С тъжен глас, Аелита изразява загриженост и в момента, когато Жереми нещо ще каже, суперскенерът регистрира активирана кула в планинския сектор. В трапезарията, Ксана обладава сервитьорката, Роза Петижан, която напада Улрих и Ода с чинии и останалите неща. Аелита успява да деактивира кулата благодарение на телекинезата на Юми и още веднъж Жереми стартира връщане в миналото.

Назад при автомата, приятелите решават да отмъкнат Жереми от силната работа. Но, намират го на пода на неговата стая, в несвяст. Директорът звъни на незабавна помощ. В своите мисли, момчето е затворник в някой бял коридор, и без оглед на това, колко дълго върви, не излиза от него; състоянието му е сериозно. Неговите приятели проучват случая. Не намирайки нищо необичайно във фабриката нито в програмата за скока във времето, обмислят за това да прегледат неговата стая и намират доказателство: слушалки за усилването на мозъчните вълни. На неговия компютър също намират нещо съмнително, а това е видео‑дневник на Жереми, подобен на дневника на Франц Хопър. В него той описва употребата на невронни слушалки, които работят на връщането в миналото, чиито свойства са откривени в бележките на Хопър. Още един фрагмент на дневника открива че, въпреки това, че е осъзнаващ менталната и физичката вреда, която си нанася, Жереми не прекъсва да използва слушалките, тъй като неотдавна работата по антивируса изключително му се е подобрила.

Докато приятелите разговарят за това как могат да освободят своя приятел от новата зависимост, Ксана стартира нападение: поема контрола над линейката, в която е Жереми, заключва вратите и управлява превозното средство. Без никаква дума за това, Юми на велосипед преследва колата, изправяйки се срещу многобройните пречки на пътя. Най-накрая влиза в колата, но опитите да пробуди Жереми са напразни. Останалите членове на отбора бързат във фабриката, а Аелита ги виртуализира със себе си с програмата за закъсняла виртуализация. Появяват се при голяма група тарантули, та са разпукнали пода с оръжията. Аелита прави мост до кулата, но тарантулите, които не са впаднали във водата, девиртуализират Од и Улрих.

На Земята, Жереми се събужда баш в момента, когато Ксана насочва колата на реката. Кулата е деактивирана, но водата влиза в превозното средство, заплашвайки Жереми и Юми. Жереми звъни на Улрих на телефона, за да може да пусне връщане в миналото. Спасени от давене, Жереми унищожава слушалките без разкаяние, преди да схване, че всичко, което е открил от бележките, е лъжа, възможно игра на Ксана. Той също се съгласява, че гениалното откритие на Франц Хопър далеч го е превъзходило…

Любопитни факти[]

  • Когато Юми пита Улрих да пусне връщането в миналото, той казва, че не знае как да го направи, въпреки че успешно го е направил в епизода „Картите на масата“.
  • Този епизод е обявен във вид на книга, но само на френски език.

Галерия[]

Advertisement