Код Лиоко Уики
Advertisement
Вече видяно
Lyoko46
Дата на излъчване (Франция) 18 януари 2006 г.
Дата на излъчване (САЩ) 27 октомври 2005 г.
Оригинално име Empreintes
Английско заглавие Déjà Vu
Сезон 2
Епизод в сезона 20
Епизод в сериала 46
Списък с епизоди
предишен
Студената война
следващ
Във върховна форма

Вече видяно е двадесетият епизод от втория сезон и четиридесет и шестият епизод от сериала Код Лиоко.

Описание[]

Епизодът започва с видението на Аелита, където тя влиза в Ермитажа, а зад нея се появиха трима мъже в черно. Тогава крещейки се събужда и заминава да се освежи. Намира я обаче Сиси, която е чула нейния писък, и Аелита се обезпокои. Джим я води назад до стаята, докато Жереми, край чиято стая минаха, се пита да ли е наред.

На следващия ден, Аелита на групата ѝ говори за видението си, а Юми и Од са сигурни, че това е само кошмар. Тогава се съзнава, че Од има приятелка от интернет, която посещава Кадик, но не знае за кой точно става въпрос. Тогава той започва да рецитира цитат във връзка с любовта, но го довършва Жереми, намеквайки, че цитатът произхожда от автора на „Малкия принц“. Той, също така, намеква, че ще иде на час по физическо, който тоя ден се огледа в ден на басейна, тъй като заради Джим не смее да отсъства. Там, Од не слуша речта на Джим за неговата работа като бивш водолаз, ами обмисля кое тайно е момичето от интернет. Междувременно, виденията на Аелита се връщат, в които сега я преследват Мъжете в черно. Тя пада в несвяст и в басейна. Зад нея скача Жереми и връща я на повърхността.

След това, Аелита си почива в леглото, докато с нея е остатъкът на Воините на Лиоко. Тогава, тъй като Од, Улрих и Жереми имат час по химия (с изключение на Юми), излизат от нейната стая. Не дълго после обаче, Аелита напуска леглото. Учениците в кабинета по химия заемат местата си и Од съзнава, че момичето от интернет е в техния клас. Жереми тогава бързо взима лаптопа, за да провери суперскенера, но тогава регистрира, че кула е активирана. Тези двамата и Улрих измислят извинение, но госпожа Херц, лошо настроена, предотвратява ги. Аелита, междувременно, се връща в Ермитажа и има видения, сякаш къщата е чиста ии подредена. На часа, след като Сиси неспособно се опитва да отговори на въпрос, тъй като не е следвала професорката, звъни. Улрих заминава да обвести Юми, а Жереми иде по Аелита, за да се намерят във фабриката.

В Ермитажа, Аелита има още видения. Когато Жереми стигне в нейната стая в сградата със стаите, схваща, че е празна, освен куклата Господин Пък на леглото. Тя, все пак, се обажда на мобилния телефон, но тогава ѝ се привиждат Мъжете в черно и бяга зад фигура в бял мантел, която я повика в проходите към канализационните тунели. Когато стигне във фабриката, тя казва за повече видения и че е човек в бял мантел… Франц Хопър. Од схваща, че виденията могат да бъдат маслото на Ксана, а Жереми също смята, че е така. Той след това ги виртуализира в пустинния сектор на Лиоко, където кулата се намира. Те бързо намират кулата — която пазят тарантула и два блока — и Юми остава Аелита в нейната близост. Воините на Лиоко бързо унищожават чудовищата, но Аелита, вместо да обръща внимание, заминава до ръба на сектора, няколко метра отдалечен от кулата. Там призовава транспортьора, който я води в Картаген, за потенциално да намери информация за виденията, не обръщайки внимание на Жереми.

Когато групата стигне в арената, схващат, че сигурностното отброяване и за в бъдеще е в течение и че Аелита я е хванала медузата. Единственият начин медузата да се предотврати е да стигнат до Аелита през помещение, пълно с издигащи се и спускащи се блокове, което е много усложнявано. Тогава Од пали лазерсна стрела, която спасява Аелита, но бива девиртуализиран. Юми, междувременно, успява да натисне механизъма на ключа, докато Улрих кара медузата. Когато стигнаха в небесния свод, Жереми им подготвя превозните средства, но Аелита активира интерфейса, тъй като няма логика да си тръгне, без да получи никаква информация за виденията. Жереми се отчайва и дори казва на Юми и Улрих да я отмъкнат на сила. Тогава три манти се появяват, които атакуват Улрих и Юми. Мантите изпускат летящи мини, докато медузата се връща и хваща Аелита. Улрих отмъква мините, така те да се сблъскат с медузата, принуждавайки да пусне Аелита. Тогава заминават назад в пустинния сектор и Аелита деактивира кулста.

По-късно, Аелита схваща, че няма повече видения, но и за в бъдеще иска да съзнае извора на халюцинациите, тъй като и за в бъдеще има впечатлението, че наново е доживяла онова, което е сънувала. От другата страна, Од схваща, че момичето от интернет е никой друг до Сиси.

Любопитни факти[]

  • Това е единственият път, че медузата дваж е хванала Аелита в един епизод.
  • От този епизод са поети кадрите на поздрава на Од, употребени в епизода „Ехти“.
  • Този епизод означава втория път, че Од е бил сплескан в Сектор 5. Първият път бе в епизода „Липсващата връзка“.
  • Името на епизода на английски, Déjà Vu, има връзка с явлението, известно като дежа вю — мощно впечатление, че личност вече е доживяла някое събитие, въпреки че го доживява тъкмо за пръв път.

Галерия[]

Advertisement