Код Лиоко Уики
Advertisement
Амнезия
Lyoko17
Дата на излъчване (Франция) 24 декември 2003 г.
Дата на излъчване (САЩ) 11 май 2004 г.
Оригинално име Mémoire morte
Английско заглавие Amnesia
Сезон 1
Епизод в сезона 17
Епизод в сериала 17
Списък с епизоди
предишен
Клаустрофобия
следващ
Смъртна музика

Амнезия е седемнадесетият епизод от първия сезон и от сериала Код Лиоко.

Описание[]

В началото на епизода, Ксана активира кулата в Лиоко. На Земята, провежда своя план инфектирайки компютъра на госпожа Херц и изпълни посуда с наноботи с опасните си средства.

Малко по-късно, в час по наука, госпожа Херц разговаря с учениците си за наноботите. Когато им покаже посудата с тях, тя забелязва, че не е правилно очистена, тъй като в нея съществува някой желатин. Тя търси от Улрих да събере мостра за разследване и Од, не знаейки за вируса вътре в субстанцията, пъхва носа на Улрих в мострата като шега. Наноботът на Ксана влиза в тялото на Улрих чрез назалните му проходи.

Докато Воините на Лиоко си говорят в двора на Кадик след часовете си, Улрих отведнъж получи интензивно главоболие и припадна. Джим бързо го отвежда в лазарета. По време на обяда, Сиси идва да го посети и открие, че той нищо не помни: той боледува от амнезия. Тя използва това в своя полза и казва на Улрих, че тя е неговото момиче и че Од, Жереми и Юми са най-лошите му врагове. Той ѝ вярва заради липсата на спомени.

Навън, останалите воини виждат Улрих и Сиси заедно и са объркани заради това, че е така. Од идва до него и го пита как е. Вярвайки в по-ранните думи на Сиси, той се сърди на Од и търси от него да се държи по-далеч от него преди Сиси да го отведе. Жереми коментира, че Улрих изглежда сякаш не ги помни. Жереми и Юми заминават да видят какво медицинската сестра, Йоланда Перудин, може да каже за състоянието на Улрих, докато Од остава, за да види да ли може да помогне на Улрих.

Од гледа от далечината, когато Улрих и Сиси седят на пейка в парка, където Сиси се опитва да флиртува с него. Улрих тогава отхвърля Сиси и ѝ казва, че просто не е неговият тип. Од отново идва и настоява, че всъщност са добри приятели, но Улрих сърдито му казва да си тръгне. Од си тръгва, баш когато Улрих има някои флашбекове, състоящи се от добрите му спомени и приятелството му с Од. Сиси се опитва да го върне да седне, но Улрих си тръгва, тъй като иска да бъде сам.

Жереми и Юми заминават в лазарета и виждат, че е пълен с болни ученици. Жереми казва, че амнезията не е заразна болест и има теорията, че часът в лабораторията има нещо общо с това. Жереми отива в научната лаборатория и изследва желатина. После вижда, че Ксана е създал нановируси, които вероятно атакуват паметните клетки, което значи, че не е само заразно, ами може да прерасне и в епидемия. Тези трима заминават в фабриката, за да деактивират кулата, избирайки да оставят Улрих настрана, тъй като не помни нито тях, а нито Лиоко. Тръгват към фабриката в бързането, виждайки различни ученици, които боледуват от амнезия.

Междувременно, Улрих се връща в спалнята си и намира Киви. Гледайки наоколо, намира фотография с Воините на Лиоко. Излиза от стаята и отива навън, гледайки много дезориентирани ученици. Улрих след има още един низ от изненадващи спомени, този път спомняйки си разни моменти на романса си с Юми.

Във фабриката, Жереми разговаря с Аелита за активираната кула. Тя му казва, че усеща пулсации в ледения сектор, така че виртуализира Од и Юми в Лиоко, за да ѝ помогнат. За това време, Улрих влиза в парка и има разни флашбекове за многобройните си пътувания във фабриката с приятелите си. Той тогава бавно се скита през тунелите, с помощта на своите плъзгащи се мемории.

Воините проучват Лиоко, за да намерят активираната кула в ледения сектор. По идването, раци ги атакуват, доказвайки, че съществува кула някъде в близост. Докато се борят против раците в Лиоко, Улрих най-накрая стига във фабриката и намери Жереми, който работи със суперкомпютъра. Улрих иска отговори, но Жереми обяснява, че няма време да му каже. Улрих обаче му казва, че въпреки факта, че той няма спомени, знае, че има нещо важно там и иска да знае какво е това.

Жереми решава да го изпрати в Лиоко, знаейки, че ще му бъде нужен за нещо. Преди да стигне, Од и Юми побеждават раците и Юми заминава с Аелита по посока на кулата. Од остава да отново учи Улрих как да се бори в Лиоко. Под уверението, че това всичко е видеоигра, Улрих с ентусиазъм приема и двамата започват да тренират.

Аелита и Юми ги обкръжават четири раци. Поради защита Аелита създава зид от лед, докато Юми започва да се бори. Од скоро стига с Улрих за подкрепление, баш когато Юми се девиртуализира. Мислейки, че е и за в бъдеще във видеоигра, Улрих се опитва да порази Од, но Од казва, че той е приятел, така че сега трябва да се бори против реалните неприятели: раците. Двете момчета успешно унищожават раците, докато Аелита отива към кулата.

Аелита влиза в кулата, докато Од обяснява на Улрих, че мисия е готова и че ще се прибере вкъщи. Улрих пита как, докато Аелита въвежда кода Лиоко. Од, знаейки, че връщането в миналото ще започне, казва, че ще си дойде вкъщи „с магия“. Жереми активира връщането в миналото, щадейки всичките ученици и персонала на Академията Кадик.

Отново в часа по наука, Улрих, знаейки за вируса в желатина, подпали цялата течност в лабораторията. Госпожа Херц се люти и заявява, че ще му даде наказание, което „няма да забрави“. Улрих просто казва, че се надява, че няма да забрави, а тя остава объркана. Той и приятелите му тогава се смеят и епизодът се завършва.

Любопитни факти[]

  • След връщането в миналото, отново се появява желатинът с амнезийния вирус, въпреки че вече са победили Ксана.
  • Амнезийният вирус на Ксана може да се смята за първото чудовище в реалния свят.
  • За първи път виждамо виртуализацията на чудовище на Ксана.

Галерия[]

Advertisement